Gå til innhold
Arkivverket

[#61234] Ramsrud slekt fra Hønefoss


Gjest Hanne M M Ørsleie
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne M M Ørsleie

Søker litt hjelp om å finne slekt til Harry og Kari/Karin Kaspara Ramsrud fra Hønefoss. Utifra de opplysninger jeg har skal de evt være født ca 1919 begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Er det snakk om et ektepar, eller søsken?Ser at det finnes Ramsrud-gårder flere steder: Nore, Flesberg og Nordenhovs i Buskerud, samt Biri i Oppland. Kan de være fra et annet sted, men flyttet til Hønefoss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne M M Ørsleie

Dette er vist et ektepar ja. De eneste opplysningene jeg har er at de skal komme i fra Hønefoss, og det er vel mest sannsynlig å tenke at det var Harry som het Ramsrud til etternavn før de giftet seg. Det jeg har hørt er at de er født sånn ca rundt 1919 for moren døde i en alder av 42 år da sønnen Svein var 14 år (han var født i 1947). Som sagt vet jeg ikke om de er innflyttere eller født der, men skal titte gjennom disse Ramsrud gårdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole E. Yttri

Jeg veit ikke noe om personene du nevner, men stedsnavnet er kjent. Du har kanskje hørt om de beryktede Ramsrud-hellingene på riksvei 7, en strekning som snart skal få ny vei utenom. Dette er rett utenfor Hønefoss, nesten i gangavstand, bare noen få kilometer vest for Hønefoss. Sannsynligvis er det derfra navnet kommer.Ramsrud var ingen egen gård, men lå under gården Helgerud, gnr 57 i Norderhov.Med vennlig hilsenOle E. Yttri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Marie Abelgård

Det var ingen Harry i søskenflokken på Ramsrud, men de 9 søsknene var født mellom 1906 -22. Faren var Torvald Ramsrud f.1878 sønn av Andreas T Nyhuus og Lava f.Bratsveen. Han kjøpte Ramsrud i 1911 iflg Norske gårdsbruk fra 1948. Slår du opp i telefonkatalogen for Ringerike finner du flere etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Kjetil Berg

Finner en Harry, døpt i Hønefoss i Des. 1919, men han bor på Folefoss(Ikke lange fra Ramsrud) Lenke Nr. 0 (44)øverst på siden. Om dette er den rette, er jo ikke godt å si, men et forsøk er det jo. Prøv å finne komf. evnt. gifte/lysning.Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Botterud

Jeg har snakket med min tante som er av Ramsrud-familien som finnes på Ramsrud i Norderhov i 1900-tellingen. Denne familien som her nevnes er ukjent for henne og er ikke knyttet opp mot familien Ramsrud som bodde på Ramsrud i Heradsbygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.