Gå til innhold
Arkivverket

[#61248] Tasta, Stavanger


Gjest Ingunn Krafft Randa
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingunn Krafft Randa

Hvilken kirkebok må jeg lete i når man bodde på en gård på Tasta, Stavanger tidlig på 1900 tallet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingunn Krafft Randa

Jeg har lett i Hetland, men finner det ikke.De jeg leter etter kom fra Finnøy og jeg finner to fødsler der og så ingenting.Det er vel kanskje en mulighet for at de bodde et annet sted i mellomtiden. Men takk i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

HeiJeg kan se i Finnøy boka, hvis du vil, om det står noe der hvor de flyttet til. mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingunn Krafft Randa

Det hadde vært flott om du kunne det. Det gjelder Martin og Martha Randa som bodde på Mjølsnes en periode Martha var datter til Johannes og Anna Mjølsnes.29/12-1907 giftet hun seg med Martin Sjursen på Randa, Fister. 4/7-1908 fikk de sønnen Sjur (min farfar) og 13/8-1910 datteren Anna og så blir de borte.De får datteren Malene 30/7-1912 og sønnen Johannes var født 18/10-1914.Jeg vet jo datoene men kan ikke finne de to siste barna i noen kirkebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Hei Iflg. Finnøy II side 166. Marta f. 1885, konf. 1899. Ho var jordmor på Rennesøy og vart gift 1907 med Martin Sjurson Randa (Hjelmeland 3, s,218) Busett Haugesund.mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingunn Krafft Randa

Tusen takk skal du ha :) Jeg visste om Haugesund men tror at det var før de fikk barn.Jeg har uansett kikket litt kjapt i krb for Haugesund, men uten resultat. Får prøve å ta for meg disse en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.