Gå til innhold
Arkivverket

[#61252] Mathilde Bakken eller Løftingsbakkens forfedre - Kristiansund


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Søker Mathildes og ektemannens foreldre. Hun brukte Bakken som pikenavn, men det antas at hjemsted eller familie kunne knyttes til navnet Loftingsbakken i Kristiansundområdet. Hun skal ha blitt født 01.07.1892 og døde i Bergen 03.09.1970. Hun giftet seg med Arent Molvik som skal være født 25.06.1885 i Bergen. Han døde visstnok 25.06.1934. Far Johan Molvik. Arent og søsken skal visstnok ha fått stemor.Kan noen ha informasjoner om disse personene?Mvh Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Hei Anne, Ja, tusen takk - jeg har sett dem. Håpet kanskje at noen hadde bygdebøker for Kristiansundområdet som kunne bekrefte en gård som het Lofting- eller Løftingsbakken som gårdsnavn. Da kunne jeg kanskje... få en rimelig sikker link til familien. Det er vel sannsynlig at Mathilde og Arent giftet seg i Bergen... Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Innleggene mine blir borte, håper ikke de kommer inn flere ganger nå... Men dette ser jo riktig ut, også ifølge 1875 telling. Tusen hjertelig takk! Arent skal være født på Lindås ved Bergen og har kanskje giftet seg med Mathilde der.. Foreldrene til Arent kan ha giftet seg i Sogndal, ettersom eldste sønnen er født der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.