Gå til innhold
Arkivverket

[#61267] Hvor skal jeg lete?


Gjest May Elin Svendsen
 Del

Recommended Posts

Gjest May Elin Svendsen

Leter etter slekt på Hedmarken, Ft går ikke til 1700 tallet, hvor ser jeg da? Vet at jeg kan søke i skanna kirkrbøker, er det andre lister/ steder jeg kan søke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Elin Svendsen

Tusen takk Gunn. Er nybegynner og har ikke noe særlig greie på slektsforskning. Syns det er veldig morrsomt. Mvh May Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Botten

For mange (de fleste) kommuner i Hedemark er det laget bygdebøker som kan ha relevant informasjon. Du kan finne mer om hvilke som er skevet ved å søke på internett. Bibliotekene vil vanligvis kunne låne deg de bygdebøker du ønsker. Vær oppmerksom på at det kan være noe feil og mangler i bygdebøker. Lykke til fra Grete Botten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Andre Nygård

Hei May Elin!En ide kan være å skaffe seg en lese og oppslagsbok om slektsgranskning. Jeg vil annbefale boka 'Våre røtter' av Nils Johan Stoa og Per Øivind Sandberg. Annbefales sterkt både for nybegynnere og vidrekomne. Her finner du det du bør vite om de fleste skrevne kilder.Annbefales på det sterkeste!!!Her er en liten omtale om bokaLenkeMVH Rune Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.