Gå til innhold
Arkivverket

[#61271] Forfedre til Inga Sofie Hansen, dpt. 24. april 1887 i Larvik kirke.


Gjest Grete Botten
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Botten

Hennes far er Hans Jacob Jacobsen, dpt. 8. okt. 1850 i Hedrum kirke, og han bor med sine foreldre i 1865. Angivelig skal han ha druknet sammen med en sønn rundt 1890. Jeg har lett etter dem i kirkebøkene, men ikke funnet dem. Er det noen som kan bekrefte når de døde?Ingas mor het Sofie Jørgine Hansdatter. Sannsynligvis er det hun som ble dpt. i Brunlanæs 26. des. 1858 hvor navnet på foreldrene står. Far er Hans Jacobsen og mor Johanne Karine Marcusdatter (litt utydelig). Men jeg finner verken Sofie eller hennes foreldre i FT 1865. Sofie skal ha hatt ei søster som het Trine og en bror som het Ludvig, vet ikke når de er født og finner dem ikke. Kan noen hjelpe meg videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeSer ut som moren heter Johanne Iverine osv.Finner på familysearch 2 barn som ser ut til å kunne være søsken til Sophie Jørgine: Martin Bernhard dpt. 26.12.1846 og Bolette Mathilde døpt 24.03.1856, begge Brunlanes, Vestfold.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Dette må være den familien, jf. navnene til Bolette og Martin B. Men er det feil familie, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeSer ut til å være denne familien, selv om blant annet Sofie Jørgine ikke er ført hjemme i 1865. Her blir i alle fall sønnen Marcus konfirmert i Larvik i 1863, med Hans Jacobsen og Johanne Iverine Markusdatter som foreldre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeLenken i innlegg 3 falt ut, her er familien i Larvik i 1865, uten Sofie Jørgine oppregnet. Johanne Iverine er enke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer som nr. 61 i 1863 dør lods Hans Jacobsen Haaøen, Langestrand, 45 år gammel. Faren til Sophie Jørgine var lods Hans Jacobsen Nevlunghavn. Kan meget vel være hennes far, dette.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Johanne Iverines fødsel og foreldre fra Familysearch.com:JOHANNE IVERINE MARKUSEN Pedigree Female Event(s): Birth: Christening: 22 SEP 1822 Larvik, Vestfold, Norway Death: Burial: Parents: Father: MARCUS JOHANNESEN Family Mother: BIRTHE MARIE NIELSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Botten

Hei, Takk for innlegg. Jeg har selv lurt på om det kunne være den Johanne Iverine Markusdatter som står i 1865 som er moren. Så hvis mannen døde i 1863 stemmer det at hun er enke. Og hvis Sofie er feil for Lowise, kan det jo forklare at jeg ikke fant dem. Nå kan jeg forhåpentligvis komme litt videre. Men tror du det er mulig å finne om Sofies mann Hans Jacob Jacobsen druknet rundt 1890? Grete Botten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Mens det i klokkerboken (se innlegg 9) står at han er føst og innført i Th...., som jeg ikke klarer å tyde. Finner ikke ut av dette i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Eneste familie som jeg finner i Larvik 1865 med mor i passe alder er også Denne Johanne som er enke: LenkeTror også det må være feil ført navn på yngste datter.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

God morgen.LenkeHer konfirmeres i Brunlanes i 1835 en 14 år gammel Hans Jacobsen med bosted Nevlunghavn. Kan dette muligens være din Hans Jacobsen f. ca. 1820, hvis Nevlunghavn tilhører Tanum i Brunlanes?Ser at Gunn har funnet noe av det samme jeg satte opp (jfr. innlegg 8 og 18)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg finner ikke Inga Sofie konfirmert i Larvik, finner heller ikke familien i 1900-tellingen. Kan familien ha bodd et annet sted da faren skal ha druknet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer ser det ut til at jeg har funnet familien i 1900, i Kristiania. Sønnen Hans (Jørgen) Hansen f. 1878 stemmer. Moern Sofie f. 1858 i Brunklanes er gift Kalander nå, og de yngste barna har tatt Kalander som etternavn. Et felles barn f. 1898 i Kristiania. Stemmer dette? Da kan det jo være at Hans Jacob Jacobsen er død og gravlagt et annet sted enn Larvik, f.eks i Kristiania?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer døpes Johan Sofus f. 20.08.1898 i Grønland kirke, Oslo, foreldrene ugift på dette tidspunkt. Moren enke Sofie Jørgine Jacobsen Hansen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer gifter Sofie Jørgine seg i 1899 i Grønland kirke med Julius Rudolf Carlander, begge mistet sine forrige ektefeller i 1895, Hans Jacob Jacobsen ser ut til å være død 19.03.1895, se opplysning til høyre i margen.Ekteskap nr. 76, 30.04.1899.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.