Gå til innhold
Arkivverket

[#61278] Leter etter Thommine Henrikke Gad


Gjest per evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest per evensen

Forsöker å finne ut når Thommine Henrikke Gad ble födt og döpt. Etter mine opplysninger skal hun väre födt i Dröbak i 1803. Finnes det skannede kirkeböker som dekker dette og de närmestliggende årstall ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Caspar Gad Pedigree Male Event(s): Birth: Christening: 31 OCT 1769 Oslo, Akershus, Norway Death: Burial: Parents: Father: Lars Christensen Gad Family Mother: Henrica Pauline Nemst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

CASPAR GAD Pedigree Male Family Event(s): Birth: Christening: Death: Burial: Marriages: Spouse: LOVISE STOCKFLETH Family Marriage: 17 OCT 1800 Lier, Buskerud, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er vielsen fra kirkeboka Lier , 1800. se nr. 22 høyre side: LenkeDessverre ingen fedre nevnt her.Mulig at digital bygdebok for Lier kan ha svar på hvem hennes foreldre var?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Caspar Gad er sønn av kjøpmann Lars Christensen Gad og Henrica Paulina Nernst (ikke Nemst) viet i Opsloe Hospitals Menighet ('i huset') 16.05.1766. Caspar er døpt i Vor Frelsers Kirke i Christiania (se Oslo Domkirke) 31.10.1769 og har en rekke søsken. Fridericha Lovise Stockfleth er født i Fredrikshald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Geir,Vet du om der er noe slektsskap mellom Lars og hans far, Christen Gad, og Knud Mogensen Gad og hans datter Cille Gad i Bergen? Cille var f i Bergen i 1675 og døde i København i 1711.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ikke det jeg kjenner til, Lars Christensen Gad var sønn av Christen Sivardsen (Sivorsen) Gad og Susanna Larsdatter Stang. Christen var døpt 12.08.1703 Næstved, Præstø - gift og bosatt i Bragernes. Faren (som døde i 1718) het altså Sivard Gad og moren Anne Kierstine - etternavn ukjent for meg. Lenger tilbake har ikke vært innenfor mitt interessefelt. Christens søsken så langt jeg kjenner dem, var i rekke følge Gregers - så Christen - Rulf Peiter - Christina - Karen - Modesta.Graver du litt til kan det godt være du finner slektskap. (Det er som du sikkert kjenner til også en annen Gad-familie i Bragernes fra 1720-tallet, Christen Erichsen Gad med koner - heller ikke denne Gad-grenen kjenner jeg bakover).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Om det skulle ha interesse er spørsmålstegnene i Gunn's lenke:Høne er Johan Henrichsen Høne (viet 03.02.1778)Proys er Jonas Abrahamsen Preuss (viet 21.01.1768)Stillesen er Christen Stillesen, på skiftets tidspunkt gift med Marie Margrethe Hoff og bosatt i Bragernes (viet med Giertrud 21.10.1764)(nevnte vielser i Bragernes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per evensen

Mange takk for god og profesjonell hjelp. Det var mange godbiter og spennende lesning - som förer til flere spörsmål: er det noen av dere som har flere opplysninger om foreldrene til Caspar; Lars Christensen Gad og Henrica Paulina Nernst ?Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg vet en del om Caspars foreldre, noe har jeg her på øya nordøst for din egen øy, men det meste på min hjemmeadresse. Om du sender en e-post i begynnelsen av september til gkb og c2i.net med alfakrøllen imellom, kan du få det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.