Gå til innhold
Arkivverket

[#61297] 'Ring tempelklokke(r)'


Gjest Aase R Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

Etter tidlegare suksessar her i Brukarforum spør eg igjen:Eg skal delta på eit museumsopplegg i august og har fått ynskje om ein song som skal ha orda ovanfor i omkvedet (eller verset). Vedkomande som ynskjer hugste ikkje heile songen, og har heller ikkje funne han i noka songbok. Det var ein emissær som brukte han på eit møte for sikkert 60 år sidan - er det nokon som kjenner songen og kan gje meg tekst/melodi?

bilete5292.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Einar Tømmerås

Regner med det er en zither sitter personen på bildet sitter med.Ble den mye brukt rundt i bygde-Norge ? Grunnen til at jeg spør er at jeg finner 2-3 hvert år på søppelfyllinga eller sorteringsområdet i Harstad hvert år .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Einar Tømmerås

Regner med det er en zither sitter personen på bildet sitter med.Ble den mye brukt rundt i bygde-Norge ? Grunnen til at jeg spør er at jeg finner 2-3 hvert år på søppelfyllinga eller sorteringsområdet i Harstad hvert år .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Hei Odd, eg blir mildt fortvila når du fortel at folk finn på å kaste dette fantastiske instrumentet. Ja, det blei mykje brukt, i ein periode, men til tross for at det er enkelt å spele på, er det også veldig vanskeleg for mange, fordi du må kunne stemme 7 akkordar i forhold til kvarandre, elles blir det ein lidelse å høyre på.'Personen på biletet' er altså meg, og eg har spelt harpeleik, som ein også kallar instrumentet, i nokre år.Responsen frå publikum er veldig sterk, dette er noko som kallar fram gamle minne, og eg brukar å seie at folk blir snille og glade av å høyre på det.Finn du ein slik som er heil i treverket og med alle stemmeskruane på plass, kastar du han ikkje, men emballerer han godt og sender han til meg - adressa mi ser du over her, og portoen får du att. Om strengane manglar er det ikkje så nøye, dei kan eg skaffe nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Hei Aase! Min kone spiller også på harpeleik eller zither, og minnes at en emissær med navnet Sigurd Tonheim spilte denne sangen. Hun tror at 'Ring tempelklokker' var tittelen på melodien. Emissæren er død for mange år siden, men trolig finnes det etterslekt etter ham i Eikefjorden.Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Kanskje Kenneth Tonheim er ein av etterkomarane. Han bor oppe i Langedalen i Eikefjord og eg har hatt kontakt med han i samband med bygging av småkraftverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg har spilt mye på 'Harpeleik' og min mor spilte også. Det var kun det og munnspill hun kunne spille på. Jeg arvet den, men dessvere så er den borte! Ofte spilte mor på Harpeleiken og jeg på gitaren.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Takk for gode tips og hyggelege tilbakemeldingar! Skulle Fredly-familien nærme seg Gloppen får vi ta ein 'jam session'; for Birger blir det vel litt for langt frå Kristiansand og hit er eg redd..Eg skal prøve Tonheim-sporet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Aase R Sæther

Saka er løyst. Eg fekk tak i heile teksten, og då greidde den fyrste informanten min å hente fram melodien frå minnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Hadde en tante som spilte harpeleik (bare at i vår 'sekt' i Egersund ble kun salmer av Thomas Kingo, Adolf Brorson og Erik Pontoppidan (samt Petter Dass) tolerert.Har fulgt denne debatten, og håpet nesten at 'vi andre' også skulle bli innviet i teksten om disse tempelklokkene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Sjølvsagt, her er han: Tempelklokker Dypt gjennom sjelen klingerstundom en tone klar,som gir min lengsel vinger,liflig og underbar.Ring tempelklokker, ring skjønt og lokker,Himmelske klokker ring, ring, ring !Ring tempelklokker, ring skjønt og lokker,Løft meg fra jordens ting !Himmelske tempelklokkerbringer fra oven bud.Mildt jeg den hører lokkermeg til min Far og Gud.Stille i bønn jeg knelernår meg den tone når.Gjerne min sjel der dveler,hvor den sin styrke får.Skjønt gjennom sorgens tårerbringer den milde lyd.Fjerner alt det som sårer,bringer meg håpets fryd.Bli da, o, bli der inne,himmelske melodi !Hjelp meg å kronen vinne,gjør meg fra verden fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Oops, eg gløymde å lage ekstra mellomrom mellom versa! Der er 4 linjer i kvart vers, og omkvedet 'ring tempelklokker' med sine 4 linjer kjem att mellom kvart vers - då skulle de greie å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Eg skal sjå om eg ikkje får lagt ut melodien og. Når det gjeld refrenget står der 'ring ring ring' i 2.linje - eg slit med å få plass til meir enn 1 ring i høve til melodien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.