Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jørn Tore Aavik

[#61299] Sørgård kvalnes, sundøy

Recommended Posts

Gjest Jørn Tore Aavik

Er ute etter å finne beboere på denne gården fra ca 1850, og fremover til 1930. Men har kun 2 gårds og bruksnr og gå ut etter. Det ene er 66.2 (litt usikkert) og dagens som er 112.2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Lise Hovdal

Hvor i landet befinner vi oss her. Jeg vet av Sundøy i Rødøy og i Leirfjord på Helgeland. Det er sikkert mange steder i landet det heter Sundøy, så jeg tror du må komme med noen flere detaljer her hvis du skal kunne få svar. En kan vel utelukke Sundøy i Leirfjord iallefall her siden du nevner Kvalnes her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jørn Tore Aavik

Jeg mener sundøy i leirfjord. Men inntil 1964 hørte sundøy til tjøtta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Lise Hovdal

Prøver å legge ut link til matrikkelen 1886 hvor Kvalnes i Tjøtta er nevnt. Jeg skammer meg over å ikke vite mer om steder i nærheten av der jeg bor(bor jo i Sandnessjøen). Her er linken:http://www.rhd.uit.no/matrikkel/matrikkel.aspx

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Lise Hovdal

Trodde jeg skulle få med siden der Kvalnes var med, men det gikk ikke dessverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Solveig Sund

hei Jørn Tore!Du kan ta kontakt med meg, hvis du skriver hvem du er intressert i. Kanskje jeg kan hjelpe.sol.sund@alstahaug.online.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Solveig Sund

Hei!Lurer på om dere har fått vite noen mer, jeg har kanskje litt mere informasjon nå.Hilsen Solveig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.