Gå til innhold
Arkivverket

[#61311] Manglende Indeksering Alstahaug, Herøy og omegn


Gjest Tore Skjærstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Skjærstad

Flere av kirkebøkene i Alstahaug / Herøy området har store mangler i indekseringer, f.eks Herøy 1862 - 1871 viser fødte og døpte som hovedkategori mens denne kirkeboken er delt i to seksjoner med fødte og døpte 'Drenger' og fødte og døpte 'Piger'. Den samme 'feilen' går igjen i flere av kirkebøkene i dette området.Alstahaug kirkebøker har også innføringer separat for flere områder under Alstahaug, men indeksering viser ikke disse områdene slik at det blir et forholdshvos stort søk for å finne de rette områder og år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei ToreTakk for tilbakemelding. Flere av kirkebøkene for Alstahaug har vi tidligere fått tilbakemelding om, og jeg skal ta en sjekk og finne ut hvem av områdets bøker som eventuelt må kjønnsdeles og sokneinndeles. Når det er gjort vil de aktuelle kirkebøkene bli indeksert på nytt ved en seinere anledning. Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Nå har det gått over 1/2 år. Hvordan er fremdriften her? Kan ikke se at det har skjedd noe med kirkebøkene for Alstahaug 1801-1819 hvor det er 5 kirkesogn. For å komme til de andre sognene som er Tjøtta, Herøy, Stamnes og Vevelstad må en bla seg fremover fra Alstahaug. Hadde jeg ikke kjent mikrofilmene for Alstahaug ut og inn, ville jeg vel aldri ha tenkt på at det fantes andre sogn etter Alstahaug. Nå er det jo innholdsfortegnelse der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Det satses på å begynne å splitte opp og indeksere de resterende soknedelte kirkebøkene i løpet av sommeren.Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Randi Nesje Myhr

Blir det noe mer av sognedelt indeksering for mini Alstahaug 1801-1819. Jeg har rotet meg helt bort før jeg fant ut at det stod mer i den kirkeboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.