Gå til innhold
Arkivverket

[#61314] Tolking av kirkebok


Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

LItt vanskelig å se hvilke faddere som hører til hvilket barn her. Kanskje 2 linjer med faddere passer ? Tar med litt flere så kan du selv se hva du synes. Tror det står: Serine Thorsd., Marte Nielsd., Birte/Berte? Tollefsd. - Rasmus Rasmusen, Christian Knudsen - Guri Kielsd/Nilsd.?, Hans Larsen?, Guri Christensd. - Ole Rasmusen, B- Christ? Christiansd.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Takk Berit!Her har jeg et problem.Ole Emanuel Olsen og Marte Rasmusdatter.Hvem var de? og hvor kom de fra?Ole var sjømann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Da får jeg sjekke FS for å finne mulige kandidater. Barn: Mallene 8/6 1828 Stavanger Domkrk., Anne Hellene 24/1 1830 do., Birte 18/9 1831 do.Ole Olsen gift 22/10 1828 Sandeid, Rogaland med Marthe Rasmusdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har sjekka vielsen i Vikedal(Sandeid), og det står bare inderst Ole Olsen. Så da er det vel neppe dem siden din Ole het Ole Emanuel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Bøe sokn hører til Haa prestegjeld i Rogaland. I dag er vel dette Varhaug på Jæren. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.