Gå til innhold
Arkivverket

[#61320] Helene Henriette Møller Ewald f.ca 1776-1847. Bergen


Gjest Magne N. G. Hagen-Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne N. G. Hagen-Pettersen

Jeg trenger litt hjelp med denne kvinnen her. Jeg tror hun er datter av borger og buntmager Henrik Edewalth/Ewald ca 1751-1816, gift 1 gang 25.09.1776 i Mariakirken med Anna Margaretha Bernstorphen/Bernstorfen ca 1750-1808. Henrik og Anna døde begge i BergenEr det noen der ute som kan bekrefte at Helene Henriette er deres datter, hvor er hun i såfall født. Hun kan ikke sees å være født i Bergen. Ikke har jeg funnet noen andre søsken av henne der heller.Henrik Ewald gifter seg 2 gang med Anna Simonsen. De får en datter Anna Margaretha i 1811 i Bergen.H.H.M. Ewald blir gift 29.04.1795 i Huset med Thorbjørn Svendsen Winnæs 1763-1828. De får 7 barn. Første sønn er døpt Svend Henrik, 1 datter er døpt Anna Margaretha (Helenes mor?), datter 2 Ragna Christine er oppkalt etter Thorbjørns mor, sønn 2 er døpt HenrikJeg vet heller ikke hvor Helene har fått Møller navnet fra.All info motas med takkMvh. Magne NIcolay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Inger Grøhn

Hallo. Her er et forslag til løsning. Nå er det en stund siden du etterlyste hjelp og du kan jo derfor ha funnet svaret. Jeg er for ikke så lenge siden kommet til denne nøtten og har søkte både her og der etter svar. Det siste jeg har kommet til er at Anna Margaretha Bernstorff - så vidt jeg kan tyde kirkeboken - var enke da hun giftet seg med Henrik Edewalt, og i følge Family Search var der en Anna Margaretha Bernstorff som giftet seg i København 9.februar 1770 med Hieronymus Muller. Dette kan være vår Anna Margaretha og her kan Møller (Muller) navnet komme inn. Det kan også bety at Helene var en datter av Muller all den stund hun er født ca. 1773 og Henrik og Anna Margaretha ikke giftet seg før i 1776. Absolutt ikke bombesikkert, men det virker ganske sannsynlig. Jeg har ikke tilgang på danske slektsforskersider så kan ikke sjekke der. Kanskje noen andre har den muligheten? mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.