Gå til innhold
Arkivverket

[#61321] USA John Gismervik


Gjest Kurt Martin Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kurt Martin Nilsen

Søker opplysninger om John Gismervik født 23.06.1904 i Kopervik New York 24.12.1924 (mønstret av ”Hanna Skogland”) 1930 bodde han i Misson Street 77 distr.273 San Fransisco,CA Dette er det jeg har av opplysninger. Håper noen kan hjelpe meg videre med opplysningerHilsen Kurt Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

New York Passenger lists viser at det var juleaften 1925 (ikke 1924) han ankom med Hanna Skogland.I US census for 1930 finnes ingen John Gismervik i California. Hva er kilden for at han skal ha bodd der da?Skrev han navnet sitt annerledes der borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Martin Nilsen

Takk for innlegget. Kilden til at han var i California fikk jeg i etterlysning 45276 der jeg søkte etter en annen person Der står det:' I samme hus bor der en John Gismervik, 25 år gl. f. i Norge. Imm. 1926.' Han skrev ikke navnet sitt annerledes.Hilsen Kurt Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.