Gå til innhold
Arkivverket

[#61330] Letter etter folk som har emigrert til usa og canda


Gjest Yvonne Karoline Otnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Yvonne Karoline Otnes

Jeg letter etter 4 personer som Heter: Ole andersen er født i 1882 Bersvein Andersen Rausandhaug er født i 1892 Iver Olai Andersen Rausandhaug er født i 1898 Mally Andersdatter Rausandhaug veit ikke når hun er født, bare veit at hun er født i nesset på 1900 -tallet. Jeg veit at Mally har kommet tilbake til nesset men ikke noe meir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonne Karoline Otnes

Nei Mally er ikke døpt Magda. Anders Olsen hadde 13 barn og den enn av den var død født.Og jeg har funnet 11 av dem, pluss at i veit at han fikk enn datter til før han døde i 1917 som var døpt Mally. Men jeg har fått opplysninger at dem 4 søskena som dro til usa/ canada dro etter 1920. yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Einar Tømmerås

Hvis du leter på folketellinger fra Bergen eller Tronhjem kan du gå inn på på noe som heter Same Område.Det er helt oppe til venstre.Det er utreiseplass for personen.Hvis personen er fra området som sogner til det.Bare følg instruksjoner så finner du frem.Hvis du ikke finner noe prøv å amerikanisere navnet litt. Same området mente jeg selvfølgelig å lete på utvandrete...Så under Bergen lister frem til 1930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Kjærmann Jensen

Hei ! Jeg tror jeg har funnet Mally = MaleneEmigranter fra Kristiansund ; 22.9.1909, Malene Røsandhaug 21 år, f. 1888, fra Nesset Romsdal, skulle til Chicago.Folketelling 1900; Nesse, Eide(gard)Malene Andersdtr.,ug, barnepike,f. 1888 Konfirmert 5.10.1902 Malene Andersdtr. Røstadhaug f.30.11.1887, døpt 29.1.1888(Datoen var litt vriene å lese,men jeg tror de er riktige)Foreldrene stemmer med 1900 tellinga.Nesset(Rød)klokk.bok 551C04 1894-1920,side 181.Videre har jeg funnet (på ancestry.com)at Iver Røsandhaug ankommer New York 28.3.1922.Han reiste ifra Bergen,er 24 år,mors navn; Gurianna Røsandhaug,Rausand.Han skulle til sin søster Mally Johnson 1729 Humboldt Bldg. Chicago Illinoise.Og så var det Bersvend A.Rosandhaug som ankom New York 30.11.1925.Han kom via Southhampton,England, er 33 år,født Nesset,Romsdal.Konens navn; Agnes Rosandhaug,Rausand,Kristiansund,Norge.Skulle til sin søster Mally Johnson i Chicago,Illinois.På Digitalarkivet, emig. fra Bergen finner jeg at Bersvend Pedersen(?) Røsandhaug reiser 17.11.1925 ,til Chicago.Hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonne Karoline Otnes

Hei TuridTusen takk for all hjelpen du har funnet til meg. Hilsen Yvonne Karoline Otnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.