Gå til innhold
Arkivverket

[#61333] Monsløkken i Ringsaker


Gjest Roger Nystuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roger Nystuen

Agnete Andreasdatter f i Monsløkken 10 aug 1872 av foreldre Andreas Jensen og Marte Andreasdatter. Dette er tatt fra kirkebok for Ringsaker. Hvem var foreldrene til Marte Andreasdatter f 1833 og Andreas Jensen f 1832.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeEr det denne familien? Ifølge familysearch fikk de datteren Eline i 1867 og Julie i 1865, de ble gift 20.12.1864 i Ringsaker. Han er f. 22.12.1833 på Afseth (?), av foreldre Jens Andersen og Elie Larsdatter. Sjekk disse opplysninmgene mot kirkebøkene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeSjekk døpte nr. 10 i kirkeåret 1862. Her ser det ut til at Mathea er født sept. 1861 og døpt jan. 1862, faren er Nils Johnsen Amblie, ungkar og gårdmand, moren Marte Andersd. fra Afseteie. Så opplysningene i kirkeboken ved konfirmasjon er ett år feil, ser det ut til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Nystuen

Men jeg lurer på om hun er født på Åsen? Det kan tydes dit da hun giftet seg med Andreas Jensen 20 des 1864 i Ringsaker. Faren Anders Johansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Etter mine notater er Marte f 14 aug 1831. Foreldre Anders Jensen og Marte Olsdatter på Ambli-eie.Det er lenge siden jeg gjorde dette og har ikke notert kilder. Fødselsdatoen som er nøyaktig må vel være tatt fra kirkeboka på en eller annen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer døpes Marte Andersdatter 14 august, født 5. august 1831, Ringsaker. Syns de bor på øvre Almseie. Far: Anders Johnsen. Mor: Marte Olsdatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Eline Andreasdatter er mor til bestefaren min, og Løkken navnet har jeg fra Monsløkken. Jeg er interessert i etterkommere etter Andreas og Marthe på Monsløkken, jeg har også noe på deres aner. Ta gjerne kontaktTrondtrondlokken(alfakrøll)gmail(punktum)com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Det eneste Brøttumsboka sier om Anders Jonsen Thorstad f 1810 er at han ble kjøpmann på Lillehammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.