Gå til innhold
Arkivverket

[#61340] Hjelp til å lese kirkebok Borge i Nordland 1846


Gjest Bjørg Brynildsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Brynildsen

Kan noen hjelpe med å tyde hvor brudkommen kommer fra? Synes det står Rise i Bø...? Kirkebok for Borge i Nordland,Ekteskap 1846 side 199 nr 10 (øverst på venstre side). Sorry, men jeg vet ikke hvordan jeg lager en link. Ekteskaper er mellom Ole Andreas Martiniuisen og Kirsten Bolette Martine Pedersdatter. Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeSjekk ekteskap 3 her i klokkerboken, syns det står Ole Andreas Mathiassen Sanne 23 år, om den samme brudgommen som i din lenke i innlegg 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heinår døde de to og hva het barna? har ganske mange i dette omådet, kan jo være at jeg har noe uten å vite at de hører til her i familien. Prøvde å lete i 1865 ft men fant ikke noen Ole Mathiasen/Ole Andreas Martiniuisen der var han i live på det tidspunkt?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Brynildsen

Hei Steinar. Ole og Kirsten fikk først en datter Brynhild Lordine som ble født 25.8.1846 i Borge. Hun ble senere gift med Sivert M. Lorntsen.Ole og Kirsten giftet seg i 1847 og bosatte seg på Sanne. De fikk sønnen Jens Andreas Danield den 8.7.1851. Det er ham som var fosterbarn i 1865 hos Gabriel K. Sivertsen og Marthe Knudsdatter på Kvalnes. Dette var slektninger. Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Brynildsen

Glemte å skrive at jeg ikke har funnet Ole og Kirsten døde. Har sett gjennom kirkeboken i perioden 1851-65 og ikke funnet noen av dem døde der. Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

hei Bjørghar et lite problem her Lenkepå nr. 49 finner du Brynhild men der står det at faren er Ole AndersS bosatt på handelstedet Borgvær i Borge. Er dette bare en feilskrift av farens navn?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiPå Haukland i Borge Bygdebok, kommer det fram at Brynhild Olsdtr g. m. Sivert Lorentsen er datter av ungkar Ole Andreassen Borgvær. s. 139 bind VIDet fortelles og at de flyttet derfra til Vikjord i Valberg (bind IX) som desverre ikke finnes her på biblioteket. De finnes til slutt på Steiro (Steira i Borge bygdebok bind VII bl. a. s. 180) hos sønnen Jens Hasselberg Sivertsen.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Brynildsen

Hei igjen. Jeg tror jeg har blandet kortene. Navnene var jo så like. Ole Andreassen og Ole Andreas M. Jeg får skylde på varmen !! Takk nok en gang. Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit johansen

(9)Finner ingen Ole -aktuell kandidat i Borgvær i BB. .Ole And(reassen/søn.etc) finnes det alt for Mange av .. lett litt i millitær rullene under Vestvåg.Er Militærrullar for Buksnes og Hol sokn , aktuelle å lete i .. mangler lokal kjennskap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.