Gå til innhold
Arkivverket

[#61342] Signe Daae Paulsen fra Christiania til Danmark


Gjest Ingvild Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingvild Hansen

Signe Johanna Daae Paulsen var min morfars kusine. Hun ble født i Christiania 25.11.1892, og døpt på Fødselsstiftelsen 04.12.1892. Dåpen er innført i Grønland kirkes ministerialbok.Hennes foreldre var Andreas Paulsen, handelsfuldmægtig, og hustru Andrea Daae f. Tellefsen (min morfars faster).FT 1900 bor familien i Christiania, mor, far, Signe og broren Gunnar f. 1891.Jeg finder ikke Signe eller hendes bror Gunnar som konfirmander i Christiania. Har lett i alle sogn. Vet ikke hvor jeg ellers skal lete.Signe sies å ha flyttet til Danmark, giftet seg og bodde i København.Min familie i Norge har foto av Signe med en datter, eller er det Signes datter med en datter? De besøkte familie i Norge flere ganger for mange år siden.Kjenner noen til denne familien eller etterkommere, og når Signe - eventuelt hele familien flyttet til Danmark.Jeg har lagt søk på Dis-Danmark Aneefterlysninger, ingen svar.Hilsen Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.