Gå til innhold
Arkivverket

[#61344] Skifter Nordfjord; slekten Glad?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei igjen, Da jeg søkte etter skifteopplysninger i AF med stikkoprd 'Glad' var det dessverre ikke mye å finne. Et eneste treff, der Rune Torstensen ba om skifteopplsyninger etter Anna Glad Indre Davik 1766. Grunnen er jo at folk ikke er flinke til å legge inn stikkord. Med søk 'Nordfjord' fikk jeg hundrevis av treff, men ganske håpløst å lete gjennom alt. Hans Larsen Glad Bryggja [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=22&filnamn=skifnfjo&gardpostnr=1029&merk=1029#ovre>Lenke Johannes Paulsen Glad Domstein Lenke Karen Paulsdatter Glad Indre Davik Lenke Rasmus Paulsen Glad Gjerde Lenke Anne Paulsdatter Glad Eid Lenke Gabriel Glad Oldeide Lenke Paul Rasmussen Glad Oldeide Lenke Anne Andersdatter Glad Oldeide Lenke Anne Malene Glad Måløy Selje Lenke Gjertrud Helene Glad Taklo Eid LenkePeder Pedersen Glad Måløy Selje Lenke Daniel og Marie Glad Måløy (same bok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Christian Arentz

Løfter denne opp mens Arnfrid er på ferie. Vi andre ser gjerne på enkelte av disse skiftene, etterhvert som dere får tid--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Ole marius Lien

Hei Arnfrid, lurte på om du har fått skifte for Ane Glad? grunnen til at eg spør er at ho eigde og budde på garden som min famile eig no. Lien i Davik. Min 5 tipp oldefar kjøpte den av Ane i 1746.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

se tema 54722 der skiftet omtale.Har du andre opplysninger å komme med vedr Glad-slekten, Ole Marius? I så tilfelle er jeg svært takknemlig om disse kan legges inn her eller sendes til affi alfakrøll online dot npMvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Ole marius Lien

Hei Arnfird Takk for henvisninga. Eg har ikkje noko meir om Glad slekta en det som allerede er komt fram i debattane her. Grunnen til at eg spør er at eg etterlyser ein Abraham hanson, ( tema : 66380 ) Han var far til Christopher Abrahamson Bustelien, (Lien) han kjøpte garden Lien i Davik av Ane Glad i 1746. Og i det samanheng lurte eg på om der var noko slekskap. Christopher fekk blant anna 2 døtre som han kalla Ane utan at vi har funne noko oppattkalling i familen bakover. Men han kalla opp att faren Abraham hanson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.