Gå til innhold
Arkivverket

[#61345] Dødsfall i Trondhjem ettet 1900.


Gjest Ruth Gaustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Ruth Gaustad

Har lett og lett i kirkebøker og har nesten gitt opp.Ingeborg Vold f. 1930 i N-Fron bor ved FT 1900 i Sandgate 13 sammen med mannen Mikal. Mikal finner jeg død 1902, begravet ved Vår Frue kirke, men Ingeborg har jeg ikke greid å finne. Mikal er angitt som gift, så det må bety at kone Ingeborg er i live ved hans død.Har lurt på om Ingeborg kan ha flyttet til en datter, som da muligens hører til et annet kirkesogn siden det er så vanskelig å oppspore henne. Kan opplyse om div. årstall bakover hvis noen ønsker det.Er det noen som kan hjelpe?Mvh.Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Tusen takk til deg Steinar.Nå har jeg funnet enke Ingeborg i 1904/05, men i 1906 er hun borte. Med dette utgangspunkt har jeg ennå en gang trålet døde 1904/05/06 i Vår Frue kirke og ikke lykkes.Sandgaten skulle høre innunder Vår Frue kirke, jeg trodde det var vanlig at ektefeller ble begravet nær hverandre da også, men jeg begynner å lure på om hun kan være et annet sted.Med nitid søkning i alle disse navn og adresser kan det hende det er mulig og finne igjen en datter og se hvor hun holder til. Kanskje et håp der.Mvh. Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiser du på 1920 så er det to Ingeborg Vold som er enker, kanskje er hun bare borte en periode og flyttet til et annet sted i byen senere. ingen av de nevnte bor i sandgaten. klipp fra s. 433 under Vold — Ingeborg, enkef., Brungjerdet, Møllen. — Ingeborg, enke, N. Møllenb.gt. 95kan jo være at du kan sjekke skattelistene i Trondheim.Kirkevergen som og har ansvaret for kirkegårdene har jo og protokoller over begravde i Trondheim. Om de er like flinke som i Bodø og har lagt det på data er jo en annen sak.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Finner ingen som helt inn i skiftemeldingene i Trondheim fram til 1930,så sannsynligheten for at hun har flyttet er tilstede.De 2 som jeg har funnet dør i 1908 og 1909.Nr 1 er 85,5 år og den andre er 78.( nr.2 passer med alder, men hun er gift med en Sivert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Finner ingen som helt inn i skiftemeldingene i Trondheim fram til 1930,så sannsynligheten for at hun har flyttet er tilstede.De 2 som jeg har funnet dør i 1908 og 1909.Nr 1 er 85,5 år og den andre er 78.( nr.2 passer med alder, men hun er gift med en Sivert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Tusen takk for at dere vil hjelpe begge to.Vanskelig dame denne Ingeborg.Det finnes i FT 1865 to døtre, Julie Nanette f.1859 og Caroline Edvarda f.1864, i FT 1875 er bare Karoline (har byttet ut C`n) med. Siden Julie er borte her har jeg lett i dødsfall, men ikke funnet henne.Karoline er funnet som konfirmant nr.10 24.04.1881 i Vår Frue kirke, men senere har jeg ikke funnet henne heller. Muligheten for at hun har giftet seg er selvsagt tilstede og jeg har søkt blandt ekteviede, men har ikke hatt hellet med meg hittil.Hvis hun bodde i byen så kunne Ingeborg ha flyttet til henne da hun ble enke, derfor er jeg ivrig etter å finne denne Karoline også, og evnt.adresse. Får ta kvelden nå, men denne saken er jeg ikke ferdig med.Mvh. Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Solveig Håklev

HeiVet ikke om du har funnet ut noe mer om denne? Det var en dødsannonse i Trondhjems Adressetidende på Mikal Vold 26 mars 1902 Den er undertegnet Ingeborg Vold og Edvarda Klüver f.VoldPrøver med en lenke til Nasjonalbiblioteket digitale aviser Lenke side.x=13&neste side.y=6Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Hei Solveig og tusen takk for dette tipset.Har nå funnet Edvarda og ektemann Johan Wilhelm Klüver bosatt i Kristiania i 1900, et stort steg framover takket være deg. Nå gjelder det bare å finne ut hvilken kirke de sognet til for å se om det kom noen barn etterhvert.Er det noen som kan si hvilken kirke de tilhørte de som bodde i Schults gt. på den tiden?Mvh. Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiSer ut som de tilhørte Fagerborg i 1899 LenkeProblemet da er at det ikke er scannet noen kirkebøker der,de ligger nok fremdeles på menighetskontoret Finner kun lysninger og f.reg.fra 1916Ville også sett i Frogner,Uranienborg og RikshospitaletMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.