Gå til innhold
Arkivverket

[#61349] hjelp til tyding av dåp Wibeche Christina ? januar 1699 Bergen


Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnar Halvorsen

Er det noen som kan tyde dåp nr.4 på høyre side ? Dersom det er mulig, er det fint om noen klarer fadderene også.LenkeTror dette er Wibeche Christina Martens,men....mvh Ragnar Halvorsern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Et forsøk: Wibecke Kirstina af foreldre Lodvig Martenss?/Mortenss? og Helvig Iffersdt.?. Faddere: Hans Bangs kone, Anna Bang, Jan Hysings/GYsings? kone, Anna Hysing/Gysing?, M..te Maria Smidt, pige, Hendrik Sars, Ole Ryg.Her er samme fra databasen, og jeg ser jeg har feil etternavn på moren Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takkDette er fra Martens Slektstavle S.110 sitat:Ludvig Martens, købmand og taxadør i N.K. sogn i Bergen. Hustruen kaldes enke i 1749. Hans ophav er ukjendt. *4 / 9 1698 K.K. Helvig Jespersdatter Bang ( hun kaldes ogsaa Mortensdatter ) begr.7 / 2 1749 K.K. og maa da have været 70 aar gml.; thi hendes ene datter opgives da til en alder af 51 aar. Under sin enkestand maa hun have boet hos sin svigersøn Diedrik C. Hagelsteen i 'Store Sandvigens Mølle'; thi derdøde hun. ( i følge et dokument, affattet strax efter hendes død 31 / 1 1749 og hvori hendes børn m. L. M. opnævnes, maa hun havet været enke, da hun viedes til L. M., thi deri tales om 'hendes ugifte datter Anna Margrethe Falck, tilstede ved dødleiet, 51 aar gml.' og 'sønnen Jens Falck, der er død og har efterladt sig arvinger i Kjøbenhavn'. Anna Falck er altsaa f. omkr. 1697 og før moren viedes til L. M.) 8 børn:1-8Kan det være fra dåpen av Wibeche, han har navnet Bang. Jeg ser han skrever Helvig Jespersdtr. Bang i vielsen, men det stemmer ikke med kirkeboken :LenkeEr det noen som har kjennskap til Helvig Jespersdtr.(Bang) sitt opphav ?mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk igjen BeritJeg ser innlegget mitt (3) ikke ble løftet frem, så jeg prøver på nyttmvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.