Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Vigdis Varhaugvik

[#61355] Adressebøker i Oslo

Recommended Posts

Gjest Vigdis Varhaugvik

I denne debatten, 58404: Oppslag i bygdebøker. Edna Bolstad ? Får dette sikkert gode forslaget, at jeg skal lete i adreesebøker for Oslo. Men jeg finner ikke disse bøkene, hvor skal jeg lete?Mvh Vigdis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Are S. Gustavsen

BIBSYS: Lenkeer behjelpelig med bl.a. dette:Tittel: Adressebog for Christiania by / udg. af A. Hoelstad Forfatter: Hoelstad, A.Trykt: Christiania : Bibliotek Hvor er dokumentet Beholdning UtlånsstatusUniversitetsbiblioteket i Bergen Spesialsamlingene ved UBB UBBSPES, Halv, 4637 1879, 1881, 1883, 1885-1887Andre kan sikkert supplere med flere titler. Jeg regner med at disse er tilgjengelig både på NRA og ved Oslo Byarkiv.Are

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Riksarkivet, Oslo bymuseum og kanskje Nasjonalbiblioteket og Deichmann, men alle de ligger jo i Oslo. De ligger ikke på nettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Sorry, ikke Oslo bymuseum men byarkiv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vigdis Varhaugvik

Takk for hjelpa, men jeg trodde det låg på nettet.Mvh Vigdis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Otto Jørgensen

En god innfallslink til mange kilder er et besøk på Genealogiske ressurser til DIS-Norge Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.