Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Arnfrid Mæland

[#61367] Pantebok Voen Jensen

Recommended Posts

Gjest Else B. Rustad

Den første lenken: Obligasjon fra Jan Hermandsen Schrøder til Voes Jensen - Schrøder har lånt 180 riksdaler av V.J. Den andre lenken: Obligasjon fra Hans Lydersen til Voes Jensen - Lydersen har lånt 150 riksdaler av V.J.Håper du tilgir at jeg ikke skriver dokumentene her og nå (jeg orker ikke - det er for varmt!) men hovedsaken er ihvertfall det jeg nevnte. Dokumentene kan forresten leses i sin helhet her på DA, du finner dem på testsidene til de scannede pantebøkene. Panteboknummeret her er 1a (for Bergen) og sidetallene er 34 og 197 (slik det står i registret)Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk, Else. Tenkte faktisk ikke på at de ligger i de skannede bøkene. Da skal jeg kikke der.Det er fryktelig varmt her også. Nesten umulig å sitte ved PCen.Hilsen Arnfrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Knut Bryn

Her er utdrag av skiftet etter denne Voen: Lenke Vet du noe mer om ham, Arnfrid? Jeg samler stoff om hans sønn Nils og det hadde vært greit å vite litt om familiebakgrunnen.Det litt spesielle fornavnet skal vel trolig være Vogen eller Vogn, - et velkjent navn i Danmark. Sønnen kaller seg Nils Vognsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

debatt om Voen Jensen LenkeMvh Arnfrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.