Gå til innhold
Arkivverket

[#61373] Konfirmert i Hütis, Finland, våren 1887, Otto L. Østerberg


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Otto Leonhardt Østerberg er født 31.07.1873 'i Finland' og konfirmert 1888 eller våren 1887 i Hütes/ Hütis, Finland. Han ble gift 23.06.1900 i Kristiansand, oppgitt sønn av Torpare eller Tømmermann Gustav Wilhelm Østerberg.Se lysning nr. 30 LenkeEr det mulig for noen å finne hans dåp eller konfirmasjon, for slik å kunne nøste opp mors navn, besteforeldre osv?Har ikke vært borti slektsgranskning i Finland før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Takk for tips. Betyr Hütis det samme som Hitis = Hiittinen kirkesokn?Men jeg finner ikke Otto Leonhardt døpt der (hans kal være konfirmert her i 1887 eller 1888, fødested ikke oppgitt, bare Finland).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Hitis - Hiittinen DöptaFödd / Döpt 16.12.1858 19.12.1858 By / Gård Wänoxa Öst.gd. Fader Torp. Gust. Wilh. Österberg Moder Mathilda Anders:dr - Barn Anders Ignatius Egen komm. Original komm. Länkar SSHY - DigiarkistoHar nå funnet en gutt Anders Ignatius født 1858 på Hiitis, med far torpate Gustaf Wilhelm ôsterberg og mor Mathilda Andersdotter. Dette kan meget vel være foreldrene til Otto Leonhard (1), i alle fall den aktuelle faren. Men jeg finner ikke Otto Leonhardt født, eller andre søsken til Otto Leonhardt. Familien skal ha bodd på Hitis, på en øy utenfor Åbo sørvest i 'det egentlige Finland'.Kanskje det blir vanskelig å finne ut mer om disse personene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

På familysearch.com finner jeg dette:GUSTAF VILH OSTERBERG Pedigree Male Event(s): Birth: 28 MAY 1816 Christening: 30 MAY 1816 Lokalahti, Turku Pori, Finland Death: Burial: Parents: Father: JAC JOH OSTERBERG Family Mother: LISA HENRDRKan være samme folk, men noen som kan hjelpe med å verifisere mulige fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.