Gå til innhold
Arkivverket

[#61374] Karl Johan Larsson Jensen f. 1843 Wänersborg Ällfsborg


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Skomagersvend Karl Johan Larsen f. 1843 var i Christiania / Oslo i 1865, oppgitt f. i Wänersborg. Han ble gift 25.04.1868 i Halden som Carl Johan Jensen f. 1843, sønn til Lars Jensen (oppgitt f. eller oppholdssted Christiania)Finner ikke scannede kirkebøker som dekker perioden i Vänersborg. Noen som har tilgang på dette og kan hjelpe? Ønsker mer om hans foreldre/ besteforeldre.Sjekk ekteskap nr. 11 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei ErlingJo visst finner du kirkebøker for den perioder på Genline. Har du fortsatt genline ?Fødte 1838-1860, går du til gid nr 735.12.103100 så er det siden hvor året 1843 starter. Jeg har skumlest det året uten å finne din Carl Johan, fant en men det var en Jan Jansson (om jeg husker rett i farta) som far, det var i allefall feil far.Har du lagt inn feil link ? Brudgommen i par nr 11 heter jo Karl Fredrik Jensen f. i Christiania.Si ifra om du ikke har genline, for da ser jeg litt mer før og etter 1843.Hilsen Anne Lene Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Javisst, uffda... her er det sommerhett.... jeg har gitt han feil navn, til og med i overskriften. Han heter Carl Fredrik Larsen / Jensen:LenkeJeg har ikke Genline og vil sette pris på om du vil finne hans fødsel, foreldre (og event mer bakover i tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Ja, enig - litt hett om dagen.Står det da ikke fødested Christiania i linken din ? Eller menes oppholdsted Christiania ? Du nevner fødested Vänersborg. Hva er kilden for fødestedet ? Vet du når han kom til Norge ?Tar en titt i kirkebøkene nå jeg.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hm, en titt på fødte i årene 1842-1844 og jeg finner han ikke. Mange med Carl... i dobbeltnavn, men ikke den rette. Leter mer senere. Har du noe mer om han ?Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Han ble bosatt i Kristiansand etter ekteskapet og fikk barn, blant annet Hans Fritjof 1869, Jens Martinius 1871, Jensine Oktavia 1875 ((min hovedperson) og Inga Marie i 1878. (se døpt 28 i 1876, Kristiansand, Jensine Oktavia Jensen Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Han ble bosatt i Kristiansand etter ekteskapet og fikk barn, blant annet Hans Fritjof 1869, Jens Martinius 1871, Jensine Oktavia 1875 ((min hovedperson) og Inga Marie i 1878. (se døpt 28 i 1876, Kristiansand, Jensine Oktavia Jensen Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer er han i 1871 registrert innflyttet til Kristiansand (nr.13 og konen Ida Marie nr. 14) i 1868, da nevnt 28 år gammel (= født ca 1840?)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer er han i 1871 registrert innflyttet til Kristiansand (nr.13 og konen Ida Marie nr. 14) i 1868, da nevnt 28 år gammel (= født ca 1840?). Jeg skal lete selv enda en gang i Oslo, om han likevel kan være derfra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Har flyttet litt på seg denne karen her vel. 1865 i Oslo, gift i Halden 1868, innflyttet til Kristiansand 1868 da kom han fra Fredrikstad.Tror kanskje vi skal prøve å finne mer i Norge, før vi evt ender opp med å lete i Sverige. Så - ja fint kanskje om du leter litt mer i oslo, kanskje det er mulig å avklare om han er født der.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Finner en Carl Fredrik Jensen f. 09.04.1842, døpt 19.08.1842, konfirmert 01.05.1859 i Trefoldighet, Kristiania. Kan han være den jeg leter etter, men her heter faren dagleier Andreas Jensen, og moren Margrethe Christoffersdatter. Men når jeg sammenligner koppeattestens dato ved ekteskap (link 1) og ved konfirmasjon her, så har begge datoen 14.10.1858, Jeg må vel kunne gå ut fra at jeg har funnet rett mann da?Ser også at hans forlover ved ekteskapet er murer Lars Jensen (kan det være en bror, og at faren også feilaktig er blitt kalt Lars istedenfor Andreas?)Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer gifter forloveren til Carl Fredrik Jensen seg, nemlig murer Lars Jensen seg i Berg 12.02.1860 med Berte Johanne Halvorsdatter, de som vi finner igjen i Halden (Fredrikshald) i 1865. Da er nok dette forloveren, og rett far til Carl Fredrik skulle være Andreas Jensen, feilaktig kalt Lars Jensen som forloveren, må jeg anta.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.