Gå til innhold
Arkivverket

[#61388] Bertel Olsen, Brennåsen i Rana, f. ca. 1654, d. litt før 1701 - hans barn


Gjest Geir Bjernes
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Bjernes

Bertel Olsen bodde på Brennåsen i Rana. Mo Prestegjeld Gardshistorie gir svært få opplysninger om familien hans, så jeg lurer på om det er noen som har oversikt over hans barn. Jeg har noen antatte barn av ham, men er slett ikke sikker.Han hadde trolig ei datter, Anna Bertelsdatter, f. ca. 1686, g.m. Stener Jonsen som bodde i Tønsvika i Nesna.Så har jeg en antatt sønn, Mikkel Bertelsen, f. ca. 1693, bosatt på Halland i Nesna.Endelig har jeg en antatt datter, Barbro Bertelsdatter, f. ca. 1702, g.m. Nils Eliasen på Storsteinmoen i Rana. Hennes fødselsår er nok ikke helt korrekt, da hennes far opplyses å være død ca. 1700, men dog!!Så kom jeg bort i ei Marit Bertelsdatter, begravet 17. p. Trin. 1741, 63 år gammel, altså f. ca. 1678. Ved dødsfallet er hun bosatt på Hammaren i Rana. Henne finner jeg ikke i Mo Gårds og slektshistorie. Kanskje hun kan være ei datter av Bertel Olsen i Brennåsen.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit johansen

Hvis far, til Barbro og Marit er han ikke død 1700 Ser i slektsiden til frode [url="http://www.slekt.net/tng/getperson.php?personID=I19233&tree=1>Lenke Michel Bertelsøn..Hans mor (NN) har en datter (Karen Nilsdatter) med Nils Ørgesøn -Far Ørjan Gregussøn,- Mulig du kan spore opp hennes navn ved å lete i den slekten.. I familysearch.org står Bertel nevnt med mange søsken,Kanskje de har forbindelse med Barbro og Marit. I manntall 1663 søsken og far til Bertel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.