Gå til innhold
Arkivverket

[#61390] LOFOTEN. Ingeborg Eline Petrine Olsdtr. f 1864. Bunesfjord


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Hei. Hvor ble det av Ingeborg Eline Petrine Olsdtr. f 14.04.1864 i Bunesfjord. Konfirmert 1878. Foreldre: Ola Andreas Andersen og Oline Regine Andersdtr. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei. Jeg kom i skade for å skrive feil navn på faren til Ingeborg. Navnet skal være Ole Johan Andreassen. I noen kilder er mellomnavnet skrevet Andreas, men det er feil. Jeg kan ikke finne Ingeborg etter at hun ble konfirmert i 1878. Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Steinar. Tusen takk. Har sett på FT 1900. Det kan godt være den Ingeborg som jeg leter etter. Det er ofte at årstallet spriker. Når man ser på Knud Andersen, så har de fått han født på Værø med spørsmåltegn. Det hendte jo at de som foretok FT ikke var så skriftlærde. Hadde de i tillegg dårlig hørsel, og snakket utydelig gjorde det nå ikke saken bedre. På den tiden hadde folk respekt for menn med protokoller, så feilen bare tullet på seg. Jeg skal nå lete fra 1900 og utover om jeg finner henne gift eller død. Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiregner med at du har sjekket her på arkivet under Flakstad, det er jo en del data der. bl. a. døde fram til 1895 og hun er ikke der. heller ikke funnet på gift. og som du skriver feil oppstår på mange måter, og alder på personer kan jo variere etter hvem de spør. Enkelte plaser skulle de oppgi hvem som var tilstede en bestemt dato, og det var jo usikkert om telleren kom fram til rett dato. hun kan jo ha meldt seg ut av statskirken også og dermed forsvunnet fra kirkeboken. Har du tilgang til kirkegårdprotokollen? kan jo være oe der og.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.