Gå til innhold
Arkivverket

[#61406] Til USA i 1892-?,Anders Eriksson(Ersson),f.29.04.1863,Mo,Dalsland,Sverige


Gjest Helmin Kvennodd
 Del

Recommended Posts

Gjest Helmin Kvennodd

Hei. Jeg prøver å finne ut av denne karen,min oldefars bror,han skal ifølge svenske husforhør ha reist til Usa i 1892. Han er født i Mo sogn i Sverige,har også vært innom Røyken i Buskerud,men skal ifølge historien ha reist til USA,uvisst hvor. Men han ble visstnok drept der borte,er det mulig å finne ut noe om denne karen ? mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Det kan være den karen her:New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Anders Erickson Arrival Date: 13 May 1892Estimated Birth Year: abt 1863 Age: 29 Gender: MalePort of Departure: Liverpool, England Ethnicity/Race­/Nationality: SwedishShip Name: Gallia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Hei Kurt. denne karen så meget lovende ut,glemte å nevne hans fars navn,Eric Jansson. Hjertelig takk så langt. mvh helmin i brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Hei. det vet jeg desverre ikke,det jeg har blitt fortalt var han var veldig ivrig i frimenighet og skal ha lagt seg ut med katolikker når han begynte å predike 'over there'. Etter det jeg tror levde han nok ikke så mange åra,har aldri hørt at han ble gift eller hadde familie,men her kan jeg ta veldig feil. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Næss

Hei. Kjenner du til om Anders hadde en ca. 4 år yngre bror som het Peter? En Peter Erickson ankom N.Y. samtidig - på samme båt som Anders Erickson. Anders skulle til Michigan, mens Peter har oppgitt New York. Mvh.Kolbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Hei Kolbjørn. Anders hadde ikke noen bror ved det navnet, alle søsknene ble igjen i Norge.Av 7 søsken reiste alle til Norge men bare Anders videre til USA. mvh helmin i brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.