Gå til innhold
Arkivverket

[#61408] Marthe Eriksdtr. g.m. Paul Rasmussen f.1693 Romedal.


Gjest Helen Johanne Berget
 Del

Recommended Posts

Gjest Helen Johanne Berget

Hvem var foreldrene til Marthe Eriksdtr.g.m. Paul Rasmussen f.1693.Hvilken bygdebok må jeg låne for å finne ut dette.MVH Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om du ser nederst til høyre på hjemmesiden så er det faktisk ny Romedalsbok i 6 bind som selges .Håper du kan få noen til å gjøre oppslag for deg om det paret du etterlyser.Lykke til!Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

En mulig forfader til Paul Rasmussen her i Romedal? LenkeVet du noe om Marthe Eriksdatter kom fra samme stedet?Vielsesdato?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei Gunn. Takk for svaretMari f.26.08 1736 og var datter av Paul Rasmussen Rogstad og Marte Erichsdatter. De hadde også en sønn Hans f.02.08.1733 Jeg var inne i kirkebøkene og fant dette.Jeg fant også faddere , en under enge og en under Langset. Det er mulig hun var fra en av disse plassene. Er dette under Løtenbøkene? Takk for tips om bok nr. 6 , som jeg må fjernlåne.Hilsen Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei igjen og igjen.Dette er vel 3. gangen om Mari Paulsdtr.Mari var ikke min oldemor!Det var Anne Johansdtrs.Oldemor.Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

lØTENBOKA 2 tar for seg Rogstad lille og Paul Rasmussen gm Marte Eriksdr. De fikk 5 barn. Tre av de er nevnt med ektefeller, men Mari står uten giftemål. Hun står bare med dåp, så bygdebokforfatteren har ikke notert noe om videre sjebne. Det er godt mulig det er riktige Mari i innlegg 10. Foreldrene til Paul, Rasmus Paulsen gm Marte Bøttelsdr hadde Rogstad lille før Paul Ramussen. Det står ikke noe om hvor det kom fra eller hvor Marte Eriksdr kom fra. Det siste er det mulig at en kan få svar på ve å finne ekteskapet melleom Paul og Marte. Ellers står det en del om Paul i bygdeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Takk til Sverre og GunnMariPaulsdtr.var gift med Jon Olsen Tolsrud, som jeg har nevnt tidligere.Foreldrene til Jon var Jon Johansen f.05.11.1769 g.m. Mari Engebretsdtr.f.19.09.1762 Paul rasmussen og Marte Eriksdtr. bodde på Lille Rogstad Paul foreldre var Rasmuss Paulsen g.m. Marte Bøttelsdtr. Lille RogstadHelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei Sverre og GunnJeg har nå funnet foreldre til Marthe Erichsdtr.!Erich Larsen g.m.Anne Christensdtr.Bodde i Løten Barn: Lars f. 1700 død 08.04.1760 Ingeborg f.1703 død 07.04.1743 Marthe . f.1690 død.02.04.1753 Gjerterud f.1698 død 15.02.1761MVH Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei Sverre og GunnJeg har nå funnet foreldre til Marthe Erichsdtr.!Erich Larsen g.m.Anne Christensdtr.Bodde i Løten Barn: Lars f. 1700 død 08.04.1760 Ingeborg f.1703 død 07.04.1743 Marthe . f.1690 død.02.04.1753 Gjerterud f.1698 død 15.02.1761MVH Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Til innlegg 14. I følge Løtenboka 1 var ikke Jon Olsen TOFSRUD gift med Mari Paulsdr, men de fikk en sønn, Jon, født 6 måneder etter at Jon Olsen døde. Det er i følge løtenboka, har du funnet ekteskapet vil jeg gjerne vite når det ble inngått så jeg kan rette opp Løtenboka. Til 15) og 16) så lurer jeg på hvor Erik Larsen gm Anne Kristensdr bodde. I følge Løtenboka 3 ble Marte Eriksdr f 1690 Hølingstad gm Ole Engebretsen Fuglseteie. Det er jo mulig hun ble gift 2 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei Sverre. Jon Olsen Tofsrud og Mari Paulsdtr. fikk en uekte sønn Jon 05.11.1769 Dette ifølge kirkeboka for Løten side 249. Kan dessverre ikke lenker.Jeg fant Erich Larsen og Anne Christoffersdtr. under Nyttige lenker i digitalarkivet, men kan ikke si hvor de kommer fra . Det sto bare Løten.MVH Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.