Gå til innhold
Arkivverket

[#61417] John Pedersen f.1754 eller ca.1760 i Tynset


Gjest Odd Einar Tømmerås
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Einar Tømmerås

John Pedersen ble født 1761 ifølge folketelling 1801.Andre kilder sier 1754. FT 1801 Trondenes-Ervik-Møkkeland John Pedersen 40 år 2.gang gift Karen Johnsen 24 1.gang gift Peder 9 hans barn John 4 deres Martinus 2 deres John ble gift med Karen Johnsen f.1777.Hun var datter av John Larsen Rudi fra Nedre Rudi gård-Kjønås-Ringebu.JLR kom også nordover.Giftemålet til disse var antagelig 1796 og da mest sannsynlig i Trondenes kirke.John Rudi var her ihvertfall 1795 så jeg antar at giftemålet var her ??? Jeg har kjørt meg helt fast i denne karen.Har sikkert hatt løsningen fremfor øyan men har ikke gjenkjent svaret.Dette er min agnatiske forfar her i nord.Hvis noen har ideer kunnskap eller forslag om hvordan finne John Pedersen 1754-1761 .Har all etterhistorie om forannevnte personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Einar Tømmerås

Takk Ann-Mary!Hadde ikke peiling hvordan man lager lenker.Jeg har tråla kirkebøkene for Tynset og Østerdalen uten å finne han.Har sikkert sett han men har ikke skjønt det.Så hvis noen har info om forhistorie til John Pedersen f.1754 i Tynset ? så blir det varmt mottatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Odd Einar Tømmerås

Kirkebøkene for Tynset for årene fom 1754- tom 1757 mangler.Og det er selvfølgelig borte 1754 som visstnok er fødselsår for John Pedersen.Hva nu ? Gode forslag tas imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Tollan

Har ikke mange gode forslag, men konf.listene 14-18 (20) år etter antatt fødsel kan være en ide.Jeg lette i KB Tynset (1768-1773) og fant en Joen Pedersen Nebye 16 år i 1769, dvs født ca 1763. LenkeVed sømfaring av konf.listene frem til 1778-1780 vil kanskje flere aktuelle kandidater dukke opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Tollan

Huff, mente at han var født ca 1753!!Har du forresten funnet trolovelse/vielse? Kan være at det finnes noen opplysninger om herkomst der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Tollan

Randi, takk for informasjonen. Skjønner jeg kunne spart meg bryet, men kjente ikke til/husket ikke at samme tema hadde vært oppe før.Mvh Marie T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.