Gå til innhold
Arkivverket

[#61436] Søstre viet til brødre i Domkirken, Kristiania 1876 og 1880 - hvor ble de av ?


Gjest Kjell Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Halvorsen

Søstrene Live og Kristine Helgesen var begge i arbeid som husjomfru på Nitters hotell i Kristiania i 1875 [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f70301&gardpostnr=150&personpostnr=3692&merk=3692#ovre>LenkeLive ble født 13 feb 1845 i Krødsherad (nr21) Lenke og Kristine ble født 27 juli 1850 i Lunder (nr 25) LenkeSøstrene ble gift med to brødre; Live ble viet i Domkirken, Kristiania 22 oktober 1876, til Adolf Håkansson, f.13 juni 1844 i Borås, Sverige (par nr 72) Lenke og Kristine ble viet samme sted 3 juni 1880, til Axel Haakensen, f.30 mars 1850 I Borås, Sverige (par nr 35)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest R T Bjerke

Hei!Her er graven til Kristine født 27.07.1850: LenkeHun ligger gravlagt på Vestre Gravlund i Oslo sammen med sin mann, samt flere (se lenke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Takk for innspill med en innfallsvinkel jeg ikke hadde forsøkt, ganske enkelt fordi jeg ikke fant personene i Norge v/FT 1900. Her fikk jeg straks mulighet til å lete videre. Adressebøker/lokale folketellinger for Kristiania/Oslo blir det neste !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.