Gå til innhold
Arkivverket

[#61437] Olav Martinsen Kåsin og Anne Halvorsdatter Kåsin, Kongsberg?


Gjest Anne Grete Raaen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Grete Raaen

Leter etter opphavet til disse og hvor de kom fra. Olav skal ifølge Gravminner være født 12.06.1885 og begravet 05.11.1968 i Kongsberg, ved kirkegården ved næringsparken. Anne skal være født 16.10.1885 og begravet 25.01.1965 samme sted. De skal ha hatt 11 barn, ei av de Solveig ble født 09.08.1930 i Jondalen,Øvre Eiker og døpt i Fiskum kirke 24.05.1931. Olav skal ha vært småbruker og antikvitetshandler. Takknemmelig for alle innspill.. Mvh Anne Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Anne Grete!Fant dåpen på et av barna deres.Han heter Håvard og er født 12 jan 1927. Foreldre:Gbr. Olav Martinsen Kåsin,1885, og h.Anne Halvorsdatter f. Berg,1885.De bodde på da på Liverud:Lenke Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ser at det i kirkeboken varieres med fornavnet Ole og Olav på Olav Martinsen!!Olav Martinsen og Anne Halvorsdatter hadde en datter ,Anne Kåsin,som ble konfirmert 3 okt 1926.Hun var født 8/8-1911,døpt 1/10-1911.Hun bodde på Liverud ved konfirmasjonen.Olav Martinsen var ført med yrke'Snekker': [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3963&idx_id=3963&uid=ny&idx_side=-82>Lenke Enda en datter av Olav og Anne: Birgit Kåsin ble konfirmert 2 okt 1927.Hun var født 28/3-1913,døpt 11/5-1913 i Flesberg.Bodde på Liverud ved konfirmasjonen: LenkeHer er dåpen til Birgit: LenkeIngebjørg Kåsin,født 23/2-1915,døpt 4/4-1915 i Flesberg,konfirmert 29 sept 1929.Bodde på Liverud ved konfirmasjonen: LenkeDåpen til Ingebjørg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei,Iflg. Flesbergboka er Olav, født i Telemark, g.m. Jenny Ask. Lier, bosatt i Drammen, 3 barn, den eldste av barna.Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Grete Raaen

Hei igjen og tusen takk for mange flotte innspill så langt, skal låne Flesbergboka og lese det som står der. Mvh Anne Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Grete Raaen

Til Alexandra: Kan jeg spørre om dette er din slekt siden du forsker på eldste sønnen i familien? Mvh Anne Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandra M. Ringnes

Hei igjen,Jeg er nok ikke i slekt med han, Olav og Jenny kommer inn som svigerforeldre i Aasgaardslekta fra Lier som jeg forsker på.mvh Alexandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Grete Raaen

Ok... Tusen takk for svar, jeg forsker for en venn som er nevø av Olav gjennom hans yngste søster. Han har hørt at Olavs foreldre kan ha vært av omreisende slekt, har du noe kjennskap til det evt? Mvh Anne Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandra M. Ringnes

Hei igjen Anne Grete,jeg hadde nok ikke noe særlig mer kunnskap enn lysningen i innlegg 6 om disse folka før jeg snubla borti denne debatten. Først tenkte jeg at det kanskje kunne stemme, da Olav d.y. er konfirmert i Opdal 1924 i følge lysningen. Men etter å ha sett litt på hvor søsknene er døpt og konfirmert, mistenker jeg at dette er feilskriving for Uvdal. Jeg har ikke finstudert Flesbergboka ennå, men jeg har ikke sett noe om reisende foreløpig.Vet du forresten om det er et sted i Øvre Eiker som heter Jondalen, eller kan det være at Solveig ble født i Jondalen på Kongsberg? Kanskje på reise eller midlertidig bosted?Klem Alexandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, ser at du forsker på Aasgaard-familien fra Lier. De er inngiftet i 'min' familie, Sørli/Kvistaas/Asdøl, og jeg vet om ei som sårt savner slektsopplysninger, så ta gjerne kontakt med meg, hvis det er snakk om samme familie: agnatvig@lifi.novennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Grete Raaen

Til Alexandra: Jondalen er på grensa mellom Kongsberg og Øvre Eiker ja, vet at Solveig ble født der og døpt 24.05.1931 i Fiskum Kirke, etter det jeg forstår av søskenflokken må de ha bodd i området i hvertfall noen år da tvillingene Håvard og Gudrun også ble døpt i Fiskum 05.06.1927, født på gården Liverud i Fiskum. Mangler fortsatt fødested for søsknene Kittil, Magnus og Egil samt alle opplysninger for enda et søsken.Men så langt regner jeg det som at de var først i Flesberg, så i Fiskum/Jondalen, vet at de bodde en tid på Nøtterøy, men tror det var etter at alle barna var født og at de tilslutt flyttet tilbake til Kongsberg. Mvh Anne Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, oppfordringen min mht. e-postkontakt/Aasgaard-familien, var selvfølgelig rettet til Alexandra M. Ringnes, jfr. innlegg 10,Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.