Gå til innhold
Arkivverket

[#61443] Guds Åsynskirke I Grue ?


Gjest Mette Fausko
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Fausko

Under leting etter slekt har jeg kommet over Guds Åsynskirke,hvor lå den/hva heter den idag? Har også lurt på hva som var Grue hoved kirke i 1824, kirken brant jo i 1822 og den nye ble jo innviet først i 1828. Lurer også på om Askosberg(Norge) og Åskogsberg(Sverige) er samme sted?Takker for all hjelp. Mvh.Mette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Det er nok det som er Brandval kirke som ble innviet med navnet Guds Åsynskirke. Brandval var annex til Grue inntil kommunedelinga i 1860 åra. Askosberget er på Grue Finnskog og Åskogsberg er i Sverige. Har du funnet ut noe om Sinklar etter Finnskog besøket i juli? Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Hei Finn ;-) Takk for sist og god hjelp på Finnskogen.Jeg har hatt ferie,reist hit og dit,så jeg har ikke fått gjort noe mer ang.Sinklar Pernille, men skal se på det snart.Tusen takk for mailen du sendte meg. Mange hilsner fra Mette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.