Gå til innhold
Arkivverket

[#61467] Kjenner noen til sølvsmed Anton Petter Pettersen som var i Sunndal tidlig 1800?


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Søker en sølvsmed Anton Petter Pettersen som oppholdt seg i Sunndal i Møre og Romsdal første del av 1800-tallet - død før 1843. Sannsynligvis gift med Petronelle/Pernille Olsdatter. Jeg finner ham ikke i FT 1801 (kan han være dansk, tro?)Ført opp som far til Elen Kristine (må være stefar - se dåp senere) ved hennes konfirmasjon og vielse:Konfirmasjon i Gjerdrum, Akershus i 1834 - nr. 13 nederst høyre side: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7630&idx_id=7630&uid=ny&idx_side=-262>LenkeVielse til Ole Simonsen i Gjerdrum 1843 - nr. 11 venstre side: LenkeElen Kristines dåp i Sunndalen i Møre og Romsdal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

Hei igjen,Kanskje du skaulle prøve å få tak i bygdebøkene for Gjerdrum Lenke og sjekke om det er bygdebøker for Sundal også. jeg finner ikke b-bøker for Sundal i oversikten i 'webslekt'.Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

Fant dette om bygdebøker fra Sundal: SUNNDAL Seljedal, Ivar. Sunndalsboka. Trondheim: Sunndal, Øksendal og Ålvundeid Sogelag, 1965-1968. Call No. DL596.S878 S44 v.1-5Sande, Jostein. Sunndalsboka. Sunndal: Sunndal kommune, 1981. Bd. VI - Tid som var: Bygdahistoria fram til 1840 Bd. VII - Tid i endring: Bygdahistoria fra 1840-1920 Call No. DL596.S878 S44 v.6-7Link til siden LenkeReidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Ronny Rismyhr Haugen

Hei, Guro!Anton Petter Pettersen og Petronelle Olsdatter holdt sammen alt i 1815, da de fikk dattera Anne Sofie, født og døpt i Elverum. Se her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Hei Ronny.Jeg har ikke kommet noe videre med denne saken, kjempefint at du kommer med mer informasjon! Jeg skal se på det iløpet av helgen.Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.