Gå til innhold
Arkivverket

[#61492] Hjelp til å tyde stedsnavn i kirkebok for Kongsberg, konfirmasjon 1831.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Niels Abrahamsen skal være født 24.06.1816, men jeg har ikke funnet fødselen. Her ved konfirmasjonen fremgår det at foreldrene var Abraham H. ? og Ide Nielsdtr. Gunnæs. All den tid morens gårdsnavn er nevnt, vil jeg anta at Niels er født utenom ekteskap. Men jeg klarer ikke å bli enig med meg selv om hva som er Abraham H.`s gårdsnavn. Og for ikke å legge føringer for andre, har jeg derfor erstattet gårdsnavnet med et spørsmålstegn.Så da håper jeg noen kan hjelpe meg å tyde farens gårdsnavn. Se post nr 21 på venstre side.LenkeMvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her fant jeg dåpen uner uekte fødte barn. Nils Abrahamsen var født utenom ekteskap 24.06.1816 og døpt 12.07.1818 av pigen Idde Nielsdtr. Gunnes og Abraham Hansen Wolckenhover. Om det siste er et stedsnavn,familienavn eller en stilling ved gruvene på Kongsberg, vet jeg ikke. Se post nr.1 venstre side. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.