Gå til innhold
Arkivverket

[#61501] Iverine Iversdatter og Hans Jakobsen Rydsjaa. Barn?


Gjest Gunhild Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunhild Hanssen

Hei! Iverine Marianne Juditta Iversdatter og Hans Jakobsen Rydsjaa var gift den 21 juli 1876, Kvæfjord. hun var fra Kvæfjord, og han var fra Mo i Rana. Fikk de mange barn før han døde i 1880/1881?Jeg finner ei datter: Hilda Jakobine, nr. 14 på lenken. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9638&idx_id=9638&uid=ny&idx_side=-86>Lenke Permanent bildelenke: Lenkesamme datteren finner jeg død i 1883: Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils-Johan Urskog

Hans Jacobsen ble døpt 20. juni 1841 i Mo(Nord-Rana). Han var sønn av Jacob Hansen Øverdahl og Gjertru Aronsdatter. Jeg skjønner ikke helt hvorfor han kaller seg for Rydsaa når han kommer til Kvæfjord, han var tross alt dreng på gården Rydså (Røsså) i Hemnes kommune, men jeg trodde ikke drengene tok gårdsnavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Hanssen

Hei og tusen takk for svar!Bjørg: Jeg tror du har rett fordi vi har hørt før at de hadde en datter med det navnet, men vi har ikke funnet henne. Leitet oss blind kanskje?Nils-Johan: Stusset litt vi også da vi så at Hans var dreng på den gården med likt navn...Mvh Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Nå er det 10-12 år siden jeg hørte at de skulle ha en datter som het Mathilde, men ikke noe mer. Uansett hvor mye vi lette så fant vi henne ikke, til i går da du Bjørg fant henne.Nå har vi lett etter henne på konfitmerte og døde, men finner henne ikke.Håper det er noen som vet noe og kan fortelle hvor ho ble av.Mvh Gunhild H.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Tenkte jeg skulle ta dette temaet 'fram i lyset' igjen.Ved en tilfeldighet fant vi Mathilde igjen i Langvassdalen, Kvæfjord ved FT-1900. Her brukte ho 'Gambog' til etternavn. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f01911&gardpostnr=124&personpostnr=828&merk=828#ovre>LenkeDermed tok vi 'Kvæfjordboka' fatt igjen og til slutt fant vi henne gift i Gambogen med en Theodor Ingvald Thoresen og de hadde en datter, Nelly Josefine Marie, f.6. september 1902. Familien flyttet til Tjeldsund/NO.Så fant jeg dem gift i Kvæfjord - Ministerialbok nr. 6, 1895-1914, side 251 - nr. 17 (siste gifte par i 1900). LenkeFant datteren født/døpt i den samme kirkegoka, side 60 - nr. 10 under kvindekjøn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.