Gå til innhold
Arkivverket

[#61510] Aadesen Bergen


Gjest Vibeke Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Vibeke Hansen

Hei! Er det noen som har kjennskap til Aadesen fra Bergen. Har ei Ragnhild Aadesen som ble gift og bosatt seg i Volda. Hun var født 14.08.1796 i Bergen. Foreldre Mons Aadesen !753 Bergen og Karen Zachariasdtr. Gjesdal 2.2.1770 Sandviken Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Har ganske nylig hjulpet en i Ålesund med denne personen. Det dør en Aad Monssen i Sandviken 1776. Han var født 1740 på Voss (36 år da han døde i Bergen)sønn av Mons Aadsøn Ullestad f. 1706 død 1802 g på Voss 17/6-1738 med Marta Baarsdatter Litlere. Denne kan ikke være far til den Mons Aadsen du søker. Derfor kom jeg frem til følgende. Mons Aadsen f. 21/9-1758 Voss (død 1815 Bergen) g 1/7-1792 med Karen Zachariasdatter f 1770 Bergen,død 1813.Foreldre til Mons er Aad Monsen Veka/Gjerstad f før 1723 g som enkemann 20/6-1741 med Zigvor Andersdat Gjukastein. Jeg har ikke gått noe videre på disse, da Vossabøkene ligger på nettet og det samme gjør kirkebøkene. M v h Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Arnfrid Mæland

Gården heter Nedre Kvitno, og den er omtalt i vossaboki. skriv nedre kvitno i Google, så får du den som første valg.Lykke til, men jeg kan ikke garanterer at Vossaboki er korrekt.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.