Gå til innhold
Arkivverket

[#61513] Tydehjelp kb Ringebu


Gjest Else Kari U.Vilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Kan noen hjelpe meg å tyde hva som står på s 371,døpte nr 17 og 18,tror morens navn er Ingeborg,det ene barnet Haldor,det andre barnets navn samt faren får jeg ikke helt til.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9263&idx_id=9263&uid=ny&idx_side=-189>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei !Jeg sitter med den transkriberte utgaven av Ministralbok for Ringebu 1757-1777.17 og 18 18/2-1770 Begr. Haldor og Arne Backe Far: Engebret (Arnesen) Mor: Ingebor (Haldorsdtr.) (Børnene hiemmedøbt og tils. nedsatte)Døde og begravede 1770: 6 og 7 18/2-1770 Haldor og Arne Engebrets. Tvillinger fra Bakke, hiemmedøbt.Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Takk,takk, da er de iallefall eliminert. Du skulle vel ikke ha kommet over en eller annen Torger som får en sønn Halvor ca 1770-75 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Jeg har en Halvor Torgersen Jutulstad (Øyer) født/døpt 27. febr. 1774. Han har jeg ikke noe mer på. Foreldre Kirsti Larsdatter og Torger Halvorsen.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Takk igjen,da skal jeg prøve å finne ut hvor det ble av ham, om han døde ung,eller om han kan være identisk med den Halvor Torgersen som blir gift i Gausdal i 1803, og som var der i tjeneste i 1801. Mvh Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Det er nok ikke samme person, for den jeg har, bor sammen med mora på Jutulstad i 1801. Det ble altså et feilspor.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.