Gå til innhold
Arkivverket

[#61516] Tydehjelp : Aremark 1741, hvor flyttet brudeparet


Gjest Rita Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Hole

Helgie Larsen Tayen og Johanne Gautesdatter må ha flyttet ut av Aremark da jeg ikke finner deres 2 eldste barn Peder og ' min ' Ellen født der. Jeg greier ikke å tyde hvor de flyttet : 1741. 11 juli ( høyre s.) LenkeRita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Takk for hjelp. Kristian, du har nok rett ! Det er forbindelse til Ugjesteby i Berg. Jeg prøvde å lese det til å stå Ugjesteby, men fikk det ikke til. Det forklarer hvorfor jeg ikke fant dåpen til de eldste barna, kirkebøkene for Berg begynner først 1770.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Takk Ann-Mary, disse barna har jeg funnet. Ellen født ca 1746 er nok født i Berg. Bruden Johanne Gautesdatter 1717 - 1777 var datter av lensmand Gaute Tiøstelsen Ytre Bøen og Anne Nielsdatter som hun mottok arv etter i Ugjesteby. ( Gaute Tiøstelsen giftet seg igjen med Bodil Hansdatter Holt i Aremark )Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.