Gå til innhold
Arkivverket

[#61519] Offentliggjøring av presonnummer


Gjest Helén Tangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Helén Tangen

Under lesing av Lysningsprotokollen for Kristiania bys arbeidsanstalt nr 1 1934-1970 fant jeg følgende (eksempel):LenkeI følge personopplysningslovens § 8 kan personnummer ikke publiseres uten personens samtykke. Blant annet med tanke på dagens problem med identitetstyverier lurer jeg på begrunnelsen for avgjørelsen og legge disse sidene ut på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg tror dette er et særtilfelle - jeg har i alle fall aldri sett personnummer i andre lysningsprotokoller, og så vidt jeg ser i farta, er det bare et par sider der personnummer er med. Derfor tror jeg neppe dette er noen bevisst avgjørelse fra Arkivverkets side - man har vel bare ikke vært klar over saken.Arkivverket er sikkert glad for at du melder fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei HelénTusen takk for tilbakemelding. Fullt personnummer skal ikke offentliggjøres og dette har vi, som Kristian skriver, ikke vært klar over før nå. Vi velger å slette hele lysningsprotokollen fra i natt av, til vi får vurdert hvilke deler av den som eventuelt kan legges ut igjen ved en seinere anledning. Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Jeg ser nå at mitt forrige innlegg kan mistolkes. Fullt personnummer skal som nevnt ikke offentliggjøres, noe vi også var klar over. Det vi ikke hadde fått med oss før nå, var at Lysningsprotokollen for Kristiania bys arbeidsanstalt nr 1 1934-1970 lå ute med fullt fødsels- og personnummer som gjaldt lysningene for årene 1969-1970. Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.