Gå til innhold
Arkivverket

[#61523] Svar fra Arkivverket om skanna kirkebøker


Gjest Arild Oliver Bråthen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Oliver Bråthen

Jeg skrev følgende til Yngve Nedrebø : Det er frustrerende at de skannede kirkebøker ofte ikke virker. Serveren er ute av drift. Det er mange som etterlyser hva som skjer, spesielt i helgene. Vi har ingen å melde dette ifra til, eller ???? Er det noen som har helgevakt, i tilfelle dette skjer etter arbeidstid på arkivverket ? Eller er det noen som er innom og sjekker dette i helgene ? Jeg fikk dette svar tilbake straks fra Yngve Nedrebø : Hei ! Kirkebøkene ligger på 2 servere og disse oppdateres automatisk på morgensiden. Feil skal da bli rettet. Dersom systemet ikke kommer opp igjen kan vi forsøke omstart, men dette har vist seg bare å fungere noen ganger. Da er vi avhengige av å få kontakt med operatøren. Vi greier som regel det også i helger og ferier, og nedetiden er nok egentlig ikke særlig høy. Jeg antar at det de fleste steder er spesielt lav bemanning i helger i ferien ? Vi har daglig tilsyn, året rundt. De siste dagene har vi hatt unormalt høye temperaturer, og problemer er forårsaket av at kjøleanlegget i serverrommet i Riksarkivet ble slått ut. Det finnes 2 muligheter for innmelding : epost og debattfora. Denne gangen tok systemet seg opp igjen ved automatisk oppdatering. Med vennlig hilsen, Yngve Nedrebø. Jeg håper dette kan være en fin orientering på hva som kan skje, og om hva vi kan gjøre for å melde ifra når ting ikke virker. Mvh. Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.