Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rita Hole

[#61532] Tydehjelp i Aremark 1741 Harald Starre ?

Recommended Posts

Gjest Rita Hole

Harald Starre ? : Communianter ugift ( trolig enkemann ) oppført som ' nr. 11 ' venstre side : LenkeHva står det etter hans navn ? Kan ikke se at det står et gårdsnavn i Aremark. Harald Starre / Stare 1693 - 1771 ble gift 1753 med Anne Jensdatter Næs, han var da klokker og enkemand.Rita

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Harrald Starre SkolmesterMvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Iver Mosvold

Det er på ingen måte åpenbart at forslaget mitt harmonerer med det jeg prøver å lese. – Men kan det være noe annet enn HOLMEGILD, - siden vi befinner oss i Aremark ?(Men siden du kanskje vil ut av Aremark, - så finnes jo en HOLMEN i Berg og HOLM-gårder i Idd, Eidsberg og Skiptvedt samt en HOLMERUD i Skiptvedt. – Et plass-presisering under en av disse gårdene kan være det som er vanskelig å lese.)IM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Iver Mosvold

Joda!!! Else har nok rett !!IM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rita Hole

Mange takk Else ! Så han var skolmester. Iver , jeg trodde også det gjaldt et gårdsnavn. Det er jammen bra det finnes noen flinke skrifttydere i blandt oss !!Rita

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.