Gå til innhold
Arkivverket

[#61536] Paust familien i Norge


Gjest Dagfinn Heyerdahl Paust
 Del

Recommended Posts

Gjest Dagfinn Heyerdahl Paust

Den første Paust som finnes i Dokumentarkivet ser ut til å være Hans Paust, født 1710 i Rogaland/Bergen. Er det noen som kjenner til Paust med tidligere fødselsdato? eller som ellers dukker opp i dokumenter fra tidligere, f eks 1600 tallet? Når slekten dukket opp i Norge? Sannsynligvis fra Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagfinn Heyerdahl Paust

Tusen takk alle sammen! Ja det er selvfølgelig usikkert at alle Paust i Norge er i slekt, men også i Tyskland (det sannsynlige opprinnelseslandet) er slekten svært liten ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel Fagerli

Jeg har samlet endel opplysninger om slekten Paust fra Sandefjord, og har også skrevet en liten artikkel om opphavet til denne slekten. Si fra om du er interessert i noe mer om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagfinn Heyerdahl Paust

Hei Torkel: Det hadde vært veldig interessant å høre hva du har samlet om Paust slekten i Sandeford. Min farfar Dagfinn Paust ble født der på 1880-tallet, sønn av skibsfører Otto Paust og Emma, født Lyhmann og vokste opp på Framnes. Stedet de bodde på het visstnok Vestre Rød.Min far har nedtegnet en del mer detaljer som jeg har i papirfom, ikke digitalt. Kan evt scannes og sendes som pdf. Ser frem til å høre fra deg. Mvh Dahfinn Heyerdahl Paust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.