Gå til innhold
Arkivverket

[#61540] Hjelp til tyding av av bryllup


Gjest Andreas Rindal
 Del

Recommended Posts

Gjest Andreas Rindal

Hei! Trenger hjelp til tyding av et bryllup i Trøgstad i 1846. Har identifisert at Berte maria Gulbrandsdatter er min tipp-tippoldemor og jeg vet hun ble født i Trøgstad sånn ca 1812. Og jeg vet hennes mann het Andreas Eriksen. Er vanskelig å tyde for meg men det står da ikke Andreas Eriksen her? [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060316030798.jpg>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Rindal

Hmmm dette stemmer ihvertfall ikke. Skal ikke være lett he he. Men takk uansett Berit. Du er alltid behjelpelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Rindal

Beklager Berit. Jeg har rotet med navn her. Det er hennes mor Gunnhild (maria)Gulbrandsdatter jeg lette etter. Hun var gift med Andreas Eriksen. Jeg finner de her i Spydeberg i 1865 Lenke. Berte Har da flyttet ut og er tjenestepike et annet sted. Jeg var bare på jakt etter bekreftelser av datoer. Beklager igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Da er det kanskje siste paret som ble gift i 1839, 28/12 Lenke Iflg. FS fikk de følgende barn i Trøgtstad: Anthon f.10/10-dpt.24/10 1841, Thorine dpt. 1/6 1845, Berthe Marie dpt. 21/5 1848 og August 21/4 1851. Om det var flere barn vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Rindal

Hvordan i alle dager finner du dette så fort?? Berthe Marie ble født 28/4 så dåpsdatoen stemmer jo perfekt. I folketellingen av 1865 ser det ut til å være ca 10 års forskjell mellom disse. Men det står vel 23 år og 38 i boken. Det er kanskje vanlig at det ikke stemmer helt med tellinger og kirkebøker? Takk igjen. Jeg begriper fortsatt ikke hvordan du finner alt dette på 1-2-3:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.