Gå til innhold
Arkivverket

[#61546] Anders Larson på Lauvås i Sveens Præstegjeld hvem var han?


Gjest Frank R Knutsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank R Knutsen

Har nett oppdaget at en av mine forfedre het Anders Larson og bodde på Lauvås. Kan noen hjelpe meg med oppslag i bygdebok for Sveio?Er helt ny på området!MvhFrank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Anders Larson f.1813 på Færås i Sveio. Han ble gift med Ingrid Halvorsdtr. fra Lauvås. Han flyttet til Lauvås i 1853. Anders var sønn av Lars Jonson f. 1768 død før 1826 på Færås. Han var gift med Bol Pedersdtr. død 78 år gammel i 1848. Ingrid var datter av Halvar Jonson lauvås f ca 1778, død 1853 gift 2 gang med Kari Eivindsdtr. Austvik f.1790, død 1863. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Anders Larson f.1813 på Færås i Sveio. Han ble gift med Ingrid Halvorsdtr. fra Lauvås. Han flyttet til Lauvås i 1853. Anders var sønn av Lars Jonson f. 1768 død før 1826 på Færås. Han var gift med Bol Pedersdtr. død 78 år gammel i 1848. Ingrid var datter av Halvar Jonson lauvås f ca 1778, død 1853 gift 2 gang med Kari Eivindsdtr. Austvik f.1790, død 1863. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Lars Jonson og Bol Pedersdtr. ble gift i Kvinnherad i 1797 og Bol f.1772, er sannsynligvis datter av Peder Larsson Piil f.1744 og Ingrid Heljesdtr.f.1745. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Bol er datter av Peder Larsson Stensletten, Kvinnherad 1714 - 1778 og Malena Bjørnesdtr. Døssland i Kvinnherad 1725 - 1810 og ikke de som er nevnt i nr. 5. Lars Jonsson kommer fra Storekre. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank R Knutsen

Takker Johan Arthur for opplysningene så langt. Ja takk jeg vil gjerne ha mere info hvis du har Johan Arthur.mvh Frank R Knutsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Denne Lars Jonsson Storekre 1769 - 1818 er sønn av Jon Larsson Storekre 1737 - 1818 og Guro Andersdtr. Ænes (Kvinnherad) 1743 -1821. Jon Larsson er sønn av Lars Jonsson Storekre (Kvinnherad)1712 - 1794. Han var gift med Ragnhild Olsdtr. hesvik 1707 - 1774. Guro Andersdtr. f.1743 er datter av Anders Jonsson Ænes 1705 - 1761 og Anna Olsdtr. 1713 - 1794. Anders Jonsson er sønn av Jon Mattsson Ænes 1660 - 1752 og Guro Olsdtr. Tveit 1662 - 1746. Jon Mattsson er sønn til Mats Heinesson Øyre og en av konene hans. Fra Mats Heinesson har jeg mange generasjoner bakover. Hvis du sender en mail til jo punktum art alfakrøll online punktum no, så kan jeg sende deg mer når jeg har fått jazzen i Haugesund i mål i morgen kveld. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Lauvås

Hei, Anders Larsson f. 20.11.1812 på færås gift 09.07.1837 med Ingrid Halvardsdtr dpt. 22.05.1813 er mine tipptippoldeforeldre. Hvilken linje kommer du fra? Har mesteparten av etterkommerene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Frank R Knutsen

Hei Unni, Min tippoldefar var Even Andersen Løvaas som fikk Inger Amalia som er min oldemor, Inger Amalia fikk datteren Hilda Josefine som igjen fikk datteren Astrid Marie som er min mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Lauvås

Hei, har bare notert 2 døtre av Inger Amalia, Solveig Gurine og Gunvor Elise, er Hilda Josefine også datter av Mikal Gunnarson? I så tilfelle har vi mange slektsforhold, nærmeste er vel at jeg er datter av din 3menning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Lauvås

Even er min tippoldefar også, min oldefar er Ole Andreas, Bestemor Amanda Bertine. Tippoldemor var Kristi Gjertsdtr Kinn, Even's første kone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.