Gå til innhold
Arkivverket

[#61553] Lenker til sjömanskontor


Gjest Margrethe Simonsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Margrethe Simonsson

Hei,hei! Jeg er helt ny som medlem i dette forumet,mitt namn er Margrethe-f.i Narvik,men siden 55år bosatt i Sverige.Jeg forsker på min fars slekt og har kommet en bra bit på vei,men har et totalstopp i årene 1901-1904.Tror han sejlet ute da.Hvor skal jeg lete for å finne sjömenn ? M.v.h Margrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg vet ikke om denne listen kan hjelpe deg, for det spørs om sjømannskontorerne har arkiv som er tilgjengelige?http://www.wwmmp.com/maritim kontroll.htmOm du har navn på slekta du leter etter som du kan oppgi, kan det hende du kan få hjelp av noen i brukarforum.Lykke til med arbeidet. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Fikk dessverre ikke lenken til listen med sjømannskontorer i Norge med meg. Prøver en klipp og lim inn her: http://www.wwmmp.com/maritim kontroll.htmom det ikke går så søk på sjømannskontorer i Norge så håper jeg du finner adresser og telefonnummer .Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margrethe Simonsson

Tusen,tusen takk Gunn for all din hjelp med mitt sök efter mönstringskontor .Min fars navn var Mathias Eriksen Lund og var f;1887.Jeg tar ydmykt i mot all hjelp jeg kan få. M.v.h Margrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan du si hvor Mathias Eriksen Lund ble f. 1887, da kan det hende noen fra lokale slektforskere kan hjelpe deg med slekta . Var han fra Narvik?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margrethe Simonsson

Jo,jo,mensann det er alt min far,men ikke min farfar-han hette Edvard.Jeg har kommet langt bak-til år 1731 på min fars side,men mangler uppgift just om pappa fra omkr.1901-1905.Klem på deg for alt ditt engasjemang,Margrethe.födt .i Narvik.1931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott at jeg fant din far i Narvik. Lurer på hvor han var i 1900.En mulig kandidat her? LenkeSkal se om jeg finner flere opplysninger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På Dis gravminner finner jeg en rekke med etternavn Lund. Her er en Edvard Lund med bilde av gravstøtte om lenken går inn: LenkeKan det være en slektning?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg stusser litt over at din fars etternavn oppgitt til Eriksen Lund? Skulle trodd at farens fornavn var Erik og ikke Edvard?Finner dessverre ikke digitale kirkebøker for Narvik 1889, så jeg har ikke funnet hans dåp. Mulig det går å finne han gift for en del kirkebøker er digitaliserte.Vet du når han gifet seg?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margrethe Simonsson

Hele pappas slekt for til USA .Min far er f.i Salangen1887. Inngikk sitt 1.giftermål 1907 m.Karen Marie f. Holm.Blev enkemann 1922 omgift m. min mor Charlotte,1926.Så du ser jeg vet en hel del,til trots at jeg er dum som ei 'Ku'på data.Det der fra Veöy kommune ser inntresant ut,han er nemlig ikke registret med sin övrige fam.i 1900år telling.Margrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Så flott at du har så mye om din slekt. Lurer på hvor din far giftet seg? Finner han ikke med vielse i Salangen 1907 men han kan jo godt være flyttet ut derfra da han giftet seg.I. Vielse er kan hende mulig å finne i digitale kirkebøker?Leter gjerne om du sender de nødvendige opplysninger.Det finnes en god del digitale kilder å søke i som du ser.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margrethe Simonsson

Jeg trur Karen og pappa vigdes i Narvik 1907,du skal også vite at efter- rundt-1900 så tok hele fam. navnet LUND .da hadde de solgt gården Lund i Salangsdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På Dis Gravminner fant jeg under Gamle Narvik Id nr. 141593 Karen Marie Lund Holm f. 21/5 1884 d. 24/4 1923 .Vet ikke om den lenken går inn her, men i så fall kommer du til gravminneregistert Dis og kan søke der på både etternavn og fornavn , og gravsted.LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Lenken fikk jeg ikke inn, men det er nok riktig 1. hustru til din far.Fant også Mathias M. Lund i samme register med id. nr. 1415 92. med fødselsdato 20/8 1887, d. 1933 så ektefellene står oppført etter hverandre.Om du søker på finn gravplass, så finner du nok flere slektninger under gamle Narvik.Lykke til med søking her.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margrethe Simonsson

Jovisst er det min elskede mamma,hun var et fantastiskt menneske.Giftet seg med en enkemann med 5 barn og blev så enke efter 8 år og ytterligere 2egne barn.Myndiheterne ville dele på söskenen fra 1.giftet,men ikke sa mamma,de skal vekse opp tilsammens.Tenk deg det du på den tiden uten barnebidrag og lite annen hjelp.Aldrig hun gjorde forskjell, men så var hun også högt elsket av oss alle 7.Nu snart kjenner du til hele min barndoms tid, M.v.h Margrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Utrolig fin historie du forteller. Hyggelig om du får litt hjelp av det jeg har funnet her.Spennende søking har det vært!Lykke til med søking videre, ha en fortsatt god sommer. ( Jeg har forresten feriehus i Bengtsfors, Sverige og er mye der)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.