Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørg Hukkelberg

[#61554] Tyding dåp Trøgstad 1820

Recommended Posts

Gjest Ann-Mary Engum

Fra FS. Inger,døpt 8 okt 1820. Foreldre Hans Iversen og Randi Erichsdatter: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500222220152&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Ostf&juris2=Ostf&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Ostfold&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeFra klokkerboken. Inger,født 4 okt,døpt 8 okt 1820. Foreldre Hans Iversen og Randi Erichsdatter:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Dag Søpler

Faddere: Vebjørn,Andreas,Hans, Christine Øjestad, Hans Delingsrud

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Hjertelig takk, begge to!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marius Hellerud

Hei på dere!Den første fadderen heter nok Colbjørn, ikke Vebjørn.Så vidt jeg kan forstå er ikke faddernavnene gjengitt på samme måte i kirkebok og klokkerbok: I førstnevntes dåpsnotat står det jo at Ingers faddere var «Colbjørn, Andreas, Hans, Christine Øjestad, Hans Delingsrud», mens sistnevnte oppgir «Colbjørn, Andreas, Anne Christine Øjestad, Hans Delingsrud». (Den doble n-en i Anne er i klokkerboken skrevet som en enkel n med en strek over).Ingers foreldre bodde på «Pedersbraate» da datteren ble født. Persbråte, som vi gjerne sier, ligger rett ved Øiestad-gårdene.Vennlig hilsen Marius

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marius Hellerud

Hei på dere!Den første fadderen heter nok Colbjørn, ikke Vebjørn.Så vidt jeg kan forstå er ikke faddernavnene gjengitt på samme måte i kirkebok og klokkerbok: I førstnevntes dåpsnotat står det jo at Ingers faddere var «Colbjørn, Andreas, Hans, Christine Øjestad, Hans Delingsrud», mens sistnevnte oppgir «Colbjørn, Andreas, Anne Christine Øjestad, Hans Delingsrud». (Den doble n-en i Anne er i klokkerboken skrevet som en enkel n med en strek over).Ingers foreldre bodde på «Pedersbraate» da datteren ble født. Persbråte, som vi gjerne sier, ligger rett ved Øiestad-gårdene.Vennlig hilsen Marius

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Takk for utfyllende opplysninger. Nå leiter jeg etter vielsen til Hans og Randi,men finner ingenting. Tror jeg har funnet Randi i FT 1801,men greier ikke lokalisere Hans. Kan noen hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Dag Søpler

Det kan være Hans Iversen Lund på Slitu i Eidsberg. FT 1801 er han 21 og ugift,men dette er bare et forslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Takk! Der har jeg lett, men vi får skylde på ei dårlig håndskrift....Hva er navnet på gården som står der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Jeg leser det som 'Røholen', men er ikke helt sikker. Noen lokalkjente her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Dag Søpler

Yja. Det som kommer i nærheten må vel være Røbringen,men det ser mer ut som Røholen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Dag Søpler

Finner Rødholen i FT 1865,men ikke i 1801.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Tusen takk ! Bjørg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.