Gå til innhold
Arkivverket

[#61563] Lars Andreas Becks forfader, Andreas Petersen Beckman?


Gjest Alexander VassbotnRøyne
 Del

Recommended Posts

Gjest Alexander VassbotnRøyne

Min tipp tipp tippoldefar het Lars Andreas Beck, lurer på om dette kan være sønnen til Andreas Petersen Beckman (som blir nevnt her: http://forum.milhist.dk/svar/index.php?eid=5677) . Lars Andreas Beck stammer fra Balsfjord, men kan ikke få det til å stemme at Andreas Peterson Beckman var da født så tidlig som i 1765, da måtte han ha vært over 60 år når min Lars Andreas Beck ble unnfanget. Er dette mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er dåpen til sønnen Jens Petter [url="http://www.rhd.uit.no/kirkebok/kbliste.aspx?kb=d&RR=102948>LenkeDet står i 1875 at Lars A. Beck er dissenter, og han var da antakelig medlem av frie apostoliske menighet i Balsfjord eller kanskje Tromsø.Her er datteren Elen Lavine, døpt i Tromsø 27.6.1852 - Troms fylke, Tromsø, Ministerialbok nr. 10 (1848-1855), Fødte og døpte 1852, side 66, nr. 118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette kan være dåpen til Lars Andreas i Tromsø 1822, sønn av Andreas Bechman Bomsted og Elen Johannesdatter - Troms fylke, Tromsø, Ministerialbok nr. 7 (1821-1828), Fødte og døpte 1822, side 52, nr. 24: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her til venstre omtrent midt på, ser jeg at Andreas Bechmann på Bomstad og kona Elen hadde sønnen Petter til dåpen i Tromsø i juni 1811 - Troms fylke, Tromsø, Ministerialbok nr. 6 (1806-1821), Fødte og døpte 1811, side 196 [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070606650337.jpg>LenkeAndreas Bechmann, Tromsø og Elen Johannesdatter Bomsted synes å ha blitt gift i Tromsø i oktober 1810 – Troms fylke, Tromsø, Ministerialbok nr. 6 (1806-1821), side 656-657:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner denne Elen Johannesdatter i Tromsø i 1801, bosatt på Nordkjos (ligger i dagens Balsfjord). Hun var 18 år, f. 1783 – jf. det du har funnet i innlegg 2:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Elen Johannesdatters dåp? I så fall datter av Johannes Josephsen - Troms fylke, Tromsø, Ministerialbok nr. 3 (1779-1796), Fødte og døpte 1783, side 22. Lenke

bilete5338.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander VassbotnRøyne

Jeg er helt lamslått, så raskt du finner ut;)Har notert mye nå, mye takk til deg!Fant ut fra før av Johannes Josefsen (han og hans kone er i fra Finland), dvs morsiden til Lars Andreas Beck, men er mer interessert i hans far, Andreas Beckman/Bechman Petersen/Peterson som var født på Sjælland i Danmark.Hvor kan jeg begynne å lete? Digitalarkivet tar jo for seg Norge, finnes det tilsvarende for Danmark feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander VassbotnRøyne

Så bra!Morten Pedersen er også en av mine aner, da hans barnebarn, Morten Edvard Isaksen var gift med Beckmans Barnebarn, Marha Elisabeth Beck!Men Gøteborg? Var ikke Beckman fra Danmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.