Gå til innhold
Arkivverket

[#61566] Nordtorp


Gjest Stine Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg har søkt i 1900-tellingen på gardsnavn, og får disse treffene:0116 Berg 2 0132 Glemminge 1 0544 Østre Slidre 2Vi kan også vise til Norsk Stedsfortegnelse, som ligger under 'digitale bøker': Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Hei ! Hvem leter du etter på Nordtorp ? Jeg har fortegnelse på de som bodde på Nordtorp i Berg, Rokke anneks. Mvh. Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stine Larsen

Jeg leter etter Niels Andersen (født på Nordtorp i 1853) og foreldrene hans Anders Kristiansen og Inger Marie Torstensdatter. Mvh Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Nordtorp, Rokke anneks, Berg : På gården i 1865 bor eieren (kjøpte gården i 1862) Anders Christensen (f.1816), kona Inger Marie Torstensdatter (f.1827), barna Christian (f.1848), Thrine (f.1850), Alette (f.1852), Niels (f.1853), Gunder (f.1861) og Johan (f.1863). I 2. husstand bor skomaker Ole Christensen (f.1818), kona Thrine Nielsdatter (f.1819), barna Christian (f.1852), Hanna (f.1858) og Josef (f.1861). I 1877 går gården til Ole Nilsen Kynningsrød og i 1895 videre til svigersønnen Ole Sigvard Hansen Velund og forrige eiers datter Anette Olsdatter. Mvh. Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.