Gå til innhold
Arkivverket

[#61579] Lenkefeil på webside


Gjest Sveinung Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Sveinung Eide

Gjeld Ministerialbok Strømsø/Tangen (Buskerud)1814-1843. Eg vil leite blant Fødde 1837, men når eg opnar innhaldslista til denne kyrkjeboka og klikkar på året, får eg opp Døde 1836. Det ser ut til å vere ein lenkefeil her, frå og med 1836 og påfylgjande år. Vonar dette blir reparert snarast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Rett nok står 'Døde Mandkjøn' og 'Døde Qvindekjøn' som trykt overskrift, men presten har vitterlig brukt disse sidene til å føre inn fødte/døpte. Det er skrevet inn 'Fødte' med blyant under kolonneoverskriftene, og ser du etter, finner du foreldrene til dåpsbarna i kolonna 'Den Dødes For- og Til-navn', mens dåpsbarnas faddere er fylt inn på tvers av de fire siste kolonnene.Hva angår at denne sida er indeksert som 1837, er det fordi noen av de siste barna på hver side (venstre og høyre) ble døpt i 1837. Dermed starter 1837 på denne sida, og da er indekseringa korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.