Gå til innhold
Arkivverket

[#61621] Etterkommere etter Lars Bernhard Johannesen født 1885 i Sylling,Lier


Gjest Rune Folkvord
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Folkvord

Hei!Johannes Iversen født 3.3.1850 på Hornseie i Sylling, Lier og døpt 2.6, s.å. Johannes var sønn av Iver Knudsen på RotefossenJohannes ble gift 23.9.1873 i Sylling med Elen Maria Hansen, født 2.3.1850 på Hvam (Wamb), og døpt 9.5. s.å.Jeg har funnet seks av barn deres, og det jeg søker opplysninger om er etterkommere etter deres yngste sønn Lars Bernhard Johannesen. Han er født 10.3.1885 på Gunnerud i Sylling, Lier, og døpt 25.5. s.å. Han Ble konfirmert 14.10.1900 i Sylling.Lars Bernhard ble gift 23.2.1908 i Sylling med Anna Lovise Larsen fra Kristiania, født der 9.2.1890 og døpt samme sted 18.5. s.å. Hun ble konfirmert 2.10.1904 i Sylling.Forlovere ved vielsen var far til Lars Bernhard, ”Selveier Johannes Iversen Gunnerud og brudgommens bror Karl (Elias) Johannesen” Karl bodde da på plassen Hestebraaten under Gunnerud i Sylling.Jeg håper det er noen som har opplysninger om etterslekten til denne Lars Bernhard Johannesen fra Gunnerud i Sylling i Lier.Mvh. Rune Folkvord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, jeg har ikke noe nytt å bringe, men da Johannes Iversen er broren til oldefaren min, Knut Iversen Kvistaas/Sørli, hadde det vært flott om noen har opplysninger å komme med,vennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Folkvord

Jeg vet ikke om dette kan 'lette' letingen, men jeg glemte å nevne at ved vielsen i 1908 arbeidet Lars som maskinreperatør og hadde bosted i Slemmestad i Røyken kommune. Mvh. Rune F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Strandmoe

Hei. Det må vel være de som har datteren Marie til dåp 6.9.1908 i Sylling. Da er han jernbanearbeider og de bor på Svangstranda i Sylling. Jeg har ikke lært meg det med linker, men du finner vel dåpen likevel.Mvh. Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, du har nok funnet riktige folk, Ruth, for de to første fadderne er mine besteforeldre, Ragna og Ole Sørli, og Ole er vel fetteren til Lars Bernhard, hvis jeg ikke går helt i surr. Ole er sønn av broren til faren hans.... Nåja, jeg har også problemer med lenke fra kirkeboka, men prøver: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=61&idx_id=61&uid=ny&idx_side=-119>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Jeg har ikke funnet Lars Bernhard i oversikten over Lierbanens ansatte i boka 'En reise i tiden fra 1839 - 1949. Med dampskip fra Busund til Svangstrand, og tog til Drammen over Lier' av Asbjørn N. Jakobsen, så han var trolig ansatt i NSB,Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Folkvord

Hei! Jeg takker for alle innspill. Det er den riktige Lars som har dattere Marie til dåpen 6.9.1908.I familien har det alltid hett seg at det eldste barnet til Lars B. og Anna L. het Maja. Dette har sikkert vært et 'kallenavn'. Jeg har derfor ikke funnet noen Maja som passer inn i mitt tidsperspektiv,men nå er hun på plass,så takk for opplysningen.Til Astrid: Jeg vet desverre lite om Lars Bernhard og hans familie, hvor de bodde og hva han arbeidet med. Jeg har imidlertid fått endel opplysninger etter hvert som gjør at jeg kan begynne å danne meg et bilde av familien, og det ser utrolig 'spennende' ut....Mvh. Rune F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, er du i slekt med Lars? Hvis 'ja', send gjerne e-post til meg, så kan vi utveksle familie-informasjon, eldre sådan: agnatvig@lifi.no.hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.