Gå til innhold
Arkivverket

[#61650] Paul Kornelius Fjukstad og Jenny Elise Hansdatter,Fjukstad,Vikna,Nord Trøndelag.


Gjest Anne Grete Raaen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Grete Raaen

Jenny Elise f. 19.12.1897 på Fjukstad,Vikna,Nord Trøndelag tror vi er datter av Hans Johansen og Anette Kristine Olsdatter,Fjukstad.Vi vet at hun giftet seg med en Paul Kornelius? og at de bodde på gården Fjukstad, hun ble tidlig enke og flyttet først til Trondheim, hvor hun giftet seg igjen, så til Eiker i Buskerud, hvor sønnen Jon og datteren Marie hadde bosatt seg.Noen som kjenner til disse, evt etterkommere,aner og/eller opplysninger fra bygdebøker mottas med stor takk da vi vet lite konkret. Mvh Anne Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Marie sin datter bor i Vestfossen.Regner med at det er den familien. Hvis du vil ha kontakt, send meg en e-post. k-hukkel@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

fra bygdebok for Vikna III s.362 Fjukstad / Breivika bruk 7 - Hans Johansen f.1838 nær Kristiansund (enkemann 1875) gift ca 1887 med Anetta Olsdatter f.1868. 6 barn. Jenny nr 4s.350 Fjukstad bruk 3 - Paul Nikolaisen Fjukstad f.1880 gift med Jenny. Busatt Fjukstad. Paul døde 1958. 6 barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Vanskelig plass å leite, veldig lite skanna inn. Men jeg fant dem i FT 1900. Dessuten fant jeg dåpen til den eldste i Vikna. Tale Oline Alfrida f. 14-11-1888. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

I FT 1900 ser vi at bestefar i huset er født i Beitstad. På FS finner vi Rasmus Torstensen f 2-8-1818, døpt 4-10-1818. Foreldre Torsten Sivertsen og Nicoline Rolandsdatter. Nicoline er døpt 1-2-1795, med far Roland Texset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Grete Raaen

Hei:-)! Tusen takk for alle innspill, har søkt litt på nett og funnet masse spennende på disse slektene. Bl.a mye skrevet om Paashe slekten. Mvh Anne Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.